Tour du San Francisco - Reisverslag uit Pacific Grove Acres, Verenigde Staten van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Tour du San Francisco - Reisverslag uit Pacific Grove Acres, Verenigde Staten van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Tour du San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

14 Juli 2015 | Verenigde Staten, Pacific Grove Acres

Vegas baby!!! Rijdend van St. George naar Las Vegas duurt ongeveer 1,5/ 2 uur, maar ruim een half uur voor aankomst zie je in de woestijn al de skyline van Las Vegas opduiken, met de enorme casino's en de stratosphere tower. Aangezien we, met de klok weer een uur terug, al tegen 12u in Vegas waren en we pas om 15u konden inchecken, zijn we maar bij de outlet wezen shoppen. Laten we het erop houden dat we allebei goed zijn geslaagd:). Nu was het echt tijd om richting de Strip te rijden en ons sprookjeskasteel van een hotel op te zoeken. Wat een drukte weer en wat een hilariteit, Vegas blijft bijzonder. Na ingecheckt te hebben zijn we een klein rondje over de strip gelopen, is even bij de fonteinen van de Bellagio gekeken en daarna nog even een klein gokje gewaagd, maar helaas zonder resultaat.

Maandagochtend als eerste missie kaarten scoren voor een voorstelling van Cirque du Soleil en de tentoonstelling van Bodies. Rond half 11 waren we geslaagd, we gingen die avond naar Mystere, de langst lopende Cirque show in Vegas, maar eerst naar het Luxor hotel om de Bodies tentoonstelling te bekijken. Alles over het menselijk lichaam, ook uitgebeeld met echte organen, skeletten en spieren. Echt super interessant, alleen alles in het Engels maakte het soms wel iets complex, maar gelukkig komt dan de Grey's Anatomy kennis van pas. Na hier ruim een uur te hebben rondgekeken en alles gezien te hebben zijn we bij het zwembad neergeploft waar de temperaturen alweer opliepen naar +40 graden. De laatste dag hitte, want na Vegas gingen we richting temperaturen die voor ons iets meer normaal zijn. Na een paar uurtjes chillen hebben we ons klaargemaakt voor ons avondje uit naar Cirque du Soleil. Wat een fantastische show, kwamen oren en ogen tekort met alles wat er om ons heen gebeurde! Echt een fantastische avond en meer dan de moeite waard om naar toe te gaan. Na de show nog eenmaal een gokje gewaagd en als ons geluk op nummer 32 aan de roulette rafel gezet, maar helaas we moeten over een week gewoon weer aan het werk!

Na twee dagen Vegas is het ook weer mooi geweest en wil je er wel weer weg. Na een korte pitstop bij het Las Vegas sign zijn we noordwaarts gereden richting Mammoth Lakes. Een lange en vrij saaie rit waarbij we kilometers lang echt geen hond tegen kwamen. Aan het einde van de middag kwamen we redelijk gaar aan in een koud (ca 17 graden) Mammoth Lakes aan. In de winter een waar wintersportoord, maar nu wat rustiger en voor ons een prima uitvalsbasis naar Yosemite de volgende dag.

Woensdagochtend dus op tijd vertrokken en via de Tioga Pass Yosemite ingereden. Zo'n ander landschap en andere kleuren. Veeleer groen en vooral ook water, zoals riviertjes, meertjes en watervallen. De Pass was vrij lang en onderweg zijn we nog een aantal keer gestopt voor onder andere een wandeling naar de Sequoia's. Eenmaal beneden in de vallei de auto geparkeerd en nog naar een paar kilometer gelopen naar twee mooie watervallen via de Mist Trail. Het was inmiddels al einde middag en we hadden de pap op en zijn naar Mariposa gereden, wat aan de andere kant van Yosemite ligt. We hadden een te poppig hotel bij een oudere dame geboekt. Na in de plaatselijke bar wat gedronken te hebben zijn we voor het eerst in dagen weer uitgebreid uit eten gegaan, want dat hadden we wel verdiend.

De volgende dag rustig aan gedaan en onze weg verder vervolgd richting het noorden. Via Columbia, een wild west stadje, reden we in de regen (!) naar het wijngebied van Californië. Dwars door Napa Valley richting Calistoga waar we zouden verblijven. Aan beide kanten van de weg stonden druivenranken zover als je kon kijken en tussen al die velden stonden de meest luxe en grote wijnhuizen/ landgoederen. Hier werd duidelijk het geld verdiend. Eenmaal in Calistoga aangekomen regende het nog steeds en was het voor ons doen koud, niks meer gewend. Dus maar lekker binnen een potje Fokke en Sukke kwart spelen met een drankje erbij, heel vervelend ook.

Vrijdags zijn we via Sonoma Valley, een andere wijnstreek waar ook nog een paar druivenranken staan (mag geen naam hebben), naar San Francisco gereden. Via de Golden Gate Bridge denderde we deze fantastische stad binnen. Er bleek een scenic drive te zijn van 49 mile te zijn die je prima met de auto kon doen, dus daar hebben wij ons maar aan gewaagd. Iets met borden aangeven gaat hier niet altijd even goed, maar met een kaart van SF erbij kwamen we een heel eind en hadden we toch alvast wat hoogtepunten gezien zoals Golden Gate Park en Twin Peaks. We hebben het rondje niet helemaal afgemaakt om ook nog wat over te houden voor de komende dagen.

Ons hotel lag op de rand van de wijken Russian Hill en Marina, wat niet alleen top ligt, het is ook een fijne buurt om 's avonds over straat te gaan, wat je lang niet van alle wijken in SF kan zeggen. In het hotel spullen en auto droppen en daarna nog even naar Fisherman's Wharf en Chinatown gelopen, moesten nog wel even onze dagelijkse km's wandelen natuurlijk.

Zaterdag hadden we bedacht een fiets te huren en de Golden Gate Bridge over te fietsen. SF is alleen ietwat heuvelachtig, oftewel je valt bijna van je fiets af als je heuvel op moet. Richting de GGB ging het allemaal prima, het was voor SF begrippen fantastisch zomerweer dus daar hebben we enorm mee geboft. Na de brug over te zijn gestoken zijn we richting Saulisto gereden vanuit waar we de Ferry terug hebben genomen naar San Francisco. In de Ferry Buildig, waar wij aankwamen was een Farmers Market waar we nog even rond hebben gelopen en kakel verse oesters hebben gescoord....lekker!!! Weer op de fiets zijn we dwars door de stad gestoken van oost naar west. Via Alamo square naar Golden Gate Park, geen gemakkelijke weg kan ik je vertellen. Wanneer je heuvel afgaat met mach 10 is het vrijwel wachten op de heuvel op die echt niet te doen zijn, maar ondanks de verzuurde benen hadden we het gered naar het park en hebben we daar heerlijk in het zonnetje gelegen. Tegen vieren toch maar weer koers gezet richting hotel, met gelukkig het laatste stuk alleen maar heuvel af, want ik kon niet meer. We hadden flink wat km's gereden met klimmetjes van de 1e categorie, niet normaal. We wisten al dat we autocoureurs zijn hier, maar wielrennen voegen we nu ook gewoon toe aan de cv. Tegen vijven hebben we de fietsen ingeleverd, ff omkleden in het hotel en vervolgens heerlijk uit eten geweest. Daarna de bus gepakt naar downtown SF, want ik had met Niels, een collega van Arla uit Denemarken, afgesproken om een biertje te gaan doen omdat we stomtoevallig op hetzelfde moment in SF zouden zijn. Gezellige avond gehad met z'n vieren, waarbij we zwaar over onze bedtijd terugkeerde naar het hotel.

Nog een dag SF te gaan, maar die krijgen jullie vrijdag, helaas alweer de laatste dag van onze vakantie. Tijd vliegt voorbij dus wij gaan nog even extra genieten van de laatste dagen hier.

X Tjits

• 14 Juli 2015 - 23:40

Willemien En Jouke:

Prachtig verhaal weer Tjits! We genieten weer mee met julle belevenissen! We wisten alleen niet dat oesters ook kakelvers konden zijn. X papa en mama