Let the road trip begin - Reisverslag uit West Sedona, Verenigde Staten van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Let the road trip begin - Reisverslag uit West Sedona, Verenigde Staten van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Let the road trip begin

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

25 Juni 2015 | Verenigde Staten, West Sedona

Dit keer geen rugzak mee, maar gewoon lekker luxe met een koffer op reis. Na weken naar dit moment te hebben uitgekeken was het maandag 22 juni dan eindelijk zo ver, we gaan naar de USA!!! Na een strak geplande ochtend zaten we om 8u in het vliegtuig naar Madrid om daar een overstap te maken naar onze eindbestemming Los Angeles. Een lange zit van ruim 12,5 uur, maar met meer beenruimte en 0 huilende baby's prima overleefd. Op het meest troosteloze vliegveld ooit is het wel weer ff spannend om door de douane en alle controles heen te komen, maar ruim 2 uur na de landing waren we officieel toegelaten op Amerikaanse bodem. Volgende hobbel was het ophalen van onze huurauto. Aangezien we eigenlijk een klein gebakje hadden gehuurd, besloten we toch maar voor een klasse hoger. Tot op heden een uitstekend besluit! Voor de komende weken is Christy Chrystler onze steun en toeverlaat!

Op 2 min rijden van de autoverhuur lag ons hotel. Het was inmiddels al 19.00u lokale tijd, wat betekende dat we al ruim 24 uur op waren en alleen wat hazenslaapjes in het vliegtuig hadden gedaan. Snel wat eten en daarna lekker naar bed.

Dinsdagochtend ontbeten en daarna met Christy naar Hollywood gereden. Wat een feest der herkenning! Er is geen klap veranderd, maar het blijft geinig om rond te lopen tussen een verklede superman, spiderman, Batman en noem er nog maar een paar. Na een uurtje rondgelopen te hebben zijn we naar Palm Springs gereden. Dit stadje, op 2 uur rijden van LA, zou onze plek zijn om 2 dagen bij te komen en te acclimatiseren. Nu is acclimatiseren is >40 graden wel iets wat veel van het goede. Het zwembadwater is net theewater en eieren kan je hier met gemak op je motorkap bakken, maar we klagen verder niet :).

Woensdag zijn we op tijd opgestaan en na het ontbijt naar Joshua Tree National Park gereden. Dit park om ongeveer een uur rijden ligt in de woestijn en wordt gekenmerkt door zijn bizarre rotsformaties en uiteraard de Joshua Tree. Na diverse fotostops hebben we ons bij Hidden Valley aan een wandeling van een uur gewaagd. Nu zijn dit de Amerikaanse uurtjes dus Rosanne en Tjitske stonden binnen 45min weer bij de auto. Misschien vanwege de hitte iets meer doorgelopen om weer in de koele auto te zitten??? Het was wel een prachtige wandeling door een vallei van rotsformaties en diverse planten en struiken. Je verbaasd je erover dat er daar überhaupt iets groeit. Al met al een enerverende dag en we kwamen dan ook voldaan terug in Palm Springs, waar de verwarming nog steeds aan stond.

Vanochtend zijn we op tijd weggereden omdat we ruim 600km moesten afleggen richting Sedona. Opzich prima te doen, behalve dat het landschap tot zo'n 50 km voor Sedona nogal eentonig was, lees: dor, droog, zanderig en heet! Maar Sedona naderend veranderde het landschap en verschenen er roodkleurige rotsformaties aan de horizon. Echt prachtig! Na ons motel aan de kant van de weg te hebben gespot dachten we even een horror nacht tegemoet te gaan, maar de buitenkant gaf ons een verkeerd beeld van de binnenkant, dat noemen we nog eens een aangename verrassing. Na de koffers te hebben gedropt zijn we nog even rond wezen touren. Morgen gaan we nog even verder op onderzoek uit in de omgeving en daarna koersen we richting de Grand Canyon!!

Mooie vooruitzichten voor de komende dagen, dus snel weer een update!

X Tjits

• 26 Juni 2015 - 07:04

Elise:

hey Tjits,

Wat leuk om zo al je avonturen weer te kunnen volgen!! ben nu alweer benieuwd naar je nieuwe update! veel plezier saampjes!

xxx
    Lies

• 26 Juni 2015 - 07:20

Yf:

Dit is ook voor mij een feest der herkenning om te lezen! Heel veel plezier meiden! X

• 26 Juni 2015 - 07:23

Bo:

Geniet van jullie vakantie!
    Heerlijk om alle avonturen te lezen :-)

Xx

• 26 Juni 2015 - 10:09

Cobi:

Ha Tjjits, de start van jullie vakantie klinkt al goed.
    dat wordt genieten en ook voor ons om het te lezen
    have fun Co

• 26 Juni 2015 - 20:31

Maaike:

Klinkt heerlijk meiden! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar het volgende avontuur! Xx maya

• 26 Juni 2015 - 23:04

Willemien :

Het eerste van vast weer een aantal heerlijke verhalen, je schrijfstijl blijft hilarisch X mama

• 27 Juni 2015 - 08:03

Janneke:

Wat leuk om deze verhalen te lezen en jullie zo te volgen. Veel plezier meisjes en liefs!X