Lang weekend Auckland - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Lang weekend Auckland - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Lang weekend Auckland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

06 Juni 2006 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Afgelopen week weer had gewerkt aan mn klantenonderzoek, begint eindelijk goed te lopen. Hopelijk dat er wat uitkomt, zou leuk zijn.
Woensdag weer hockeywedstrijd. Moesten tegen tauranga college girls, was de vorige keer een pijnlijke 9-0 nederlaag en het zag er tot kort voor de wedstrijd naar uit dat het weer pijnlijk ging worden aangezien we precies 11 man hadden. Waarschijnlijk hebben wij dat nodig om goed te spelen, want we waren een potje goed. Zelf 2 corners en een mooie kans in de eerste helft en de 15 jarige meisjes hadden slechts 1 schot op het doel, die zeer dapper door Tjitske van de doellijn werd gehaald. Helaas konden we niet voorkomen dat ze in de 2e heflt toch met 1-0 voorkwamen. Dan maar alles of niets......en ja het werd alles. In de laatste minuut een strafcorner en die werd er keurig door een teamenootje ingeschoven...1-1. Voelde als een dikke overwinning, was mooi.

Plannen voor het weekend waren allemaal een beetje gewijzigd op het laatste moment. Bayley was opgenomen in het ziekenhuis, iets van een longinfectie, dus geen Gisborne. Zouden misschien naar Waihi beach gaan voor een dagje, maar Trevor en Lorraine wilde liever thuis blijven, wat ik geheel begrijp. Dus toen besloot ik op vrijdag om 16.00u een auto te regelen, zodat ik naar Auckland kon. Had geluk, auto was vrij, dus toen heb ik Niek even mede gedeeld dat ik de volgende ochtend rond 10u in Manukau zou zijn.

Zaterdagochtend, was uiteraard niet de enige die zich op de weg ging begeven, was echt druk. Maar ja race coureur die ik hier ben geworden, was dat uiteraard totaal geen probleem. Raar eigenlijk dat 2,5 uur autorijden hier eigenlijk om de hoek is, terwijl wij na 2,5 uur rijden in Groningen zitten, oftewel dat doe je niet voor je lol.

In manukau aangekomen kwam de vraag wat gaan we doen. Kristiaan en Michiel zouden zich bij ons voegen. Als eerste kwam het idee om te gaan fietsen. Tja....dan kan je jezelf net zo goed meteen voor de bus gooien, aangezien fietsen hier ongeveer je dood betekent=geen goed plan. Plan twee was naar Rangitoto island te gaan, prima. Niek en ik hebben toen vervolgens Kristiaan en Michiel opgehaald, althans ik, aangezien ik had aangeboden om te rijden. Resultaat. 3 jongens in je auto, jij niet weten waar je naar toe moet, oftewel hectiek, hilariteit etc wanneer Tjitske dus weer van baan ging wisselen, of in eens moest afslaan. Heb om een of andere reden ook nogal moeite met rechts en links hier, dus dat was ff lastig. Eindelijk in city centre auckland aangekomen, auto parkeren, oftewel lastig. Begin steeds beter te worden met inparkeren, maar de jongens wilde dat ik em ergens tussenin ging zetten, waarbij mijn eerste reactie was: Onee, daar krijg ik hem nooit in. Gezucht en gesteun vanaf de achterbank. Laat me toch niet snel uit het veld slaan, toch proberen, en jawel na 2 x steken stond ie, tot ieders verbazing, keurig in het vak. Snel naar de ferry, jawel we hadden em op 3 min gemist en ja het was de laatste boot die vertrok die dag.

Uiteraard hadden we geen alternatief plan, dus dan maar naar het visitor’s centre. Werden we ook niet veel wijzer van, dan maar koffie. Toen toch besloten om de harbour cruise te doen, wij weer terug naar de ferry building, waar we opnieuw onze boot konden uitzwaaien, opnieuw op een paar minuten gemist. Wat nu?? Wachten op de volgende boot, oftewel anderhalf uur wachten. Onder het genot van een ijsje, lekker in het zonnetje zitten wachten. Vervolgens op de boot de haven van Auckland gevaren. Daarna nog even snel naar Victoria Market, moest leuk zijn volgens de vele boekjes, maar dat viel weer vies tegen. Ondertussen was het al half 6. Besloten om naar huis te rijden. Kris moest zn auto ophalen. Zijn vervolgens met zn 4en uit eten geweest en daarna weer terug richting Auckland, waar we de kroeg zijn ingegaan, en waar Roel en Ben zich ook nog bij ons voegde. Laten we het erop houden dat het een zeer geslaagde avond was en een nogal brakke zondagochtend.

Ben zondag na het ontbijt dan ook nog maar weer even terug mn bed ingegaan, aangezien Kris en Michiel pas om 14.00u bij ons zouden zijn. Hebben vervolgens kinderfeestje-herleef-dag gehad. Zijn eerst wezen midget golfen, gradioos succes. Was echt met stip laatste geworden. Bal wel 6x de baan uitgeslagen, kon ik weer tussen de planten gaan zoeken. Vervolgens ons geinstaleerd met popcorn en cola in de bioscoop en als afsluiting van de avond bowlen en opnieuw was ik weer een goede verliezer, tja moet toch iemand zijn zullen we maar zeggen.

Maandag Queen’s birthday, oftewel onze koninginnedag. Hier alleen geen rommelmarkt, koek happen en al dat soort flauwekul. Gewoon een extra vrije dag, heel prima. Ben weer richting Auckland gereden. Eindelijk mn buspas geboekt. Alles voor het zuidereiland is nu geregeld. Vlieg de 26e naar Christchurch. Mn bustour start de 28e, cross in 2 weken tijd het hele zuidereiland door. Na hopelijk veel gezien en gedaan te hebben vlieg ik de 13e weer terug naar Tauranga. Dan heb ik daar nog 1,5 dag en dan moet ik me echt weer naar Auckland international airport gaan begeven, helaas, maar het begint hier behoorlijk koud te worden, dus dat is dan weer positief dat ik weer midden zomer in nederland arriveer.

Zit nu weer heerlijk op kantoor aan de oploskoffie. Korte werkweek, wel lekker. Vrijdag moet ik met de ladies van kantoor op stap. Hartstikke leuk, behalve dan dat ik de enige ben die thuis niet tussen de luiers en al het andere geweld zit. Zaterdag naar de All Blacks, heb mn outfit al bij elkaar geraapt via collega’s dus ik ben er helemaal klaar voor om Richie en de zijnen aan te moedigen. Nu nog maar een hard aan het werk. Foto’s, including een dansende Kris met mijn handtas komen morgen online op mn picturetrail, dus hou die even in de gate.

Tot snel!! XXX

  • 06 Juni 2006 - 07:43

    Anoniempje:

    Ik zou niet weten wat je hoorde maar er zuchtte niemand op de achterbank tijdens het inparkeren...misschien was dat de stoom die van je iets rood aangelopen koppie kwam. Verder weet ik ook toevallig dat het beter is voor de gezondheid van sommige mensen dat niet alle foto's worden tentoongesteld op het www. Dan hadden ze er maar bij moeten zijn is het motto van dit anoniempje. De reactie van jou op anoniempjes WBJ over dat je niet veel over jezelf kon lezen leek me eigenlijk behoorlijk positief...TOCH....?!?!?!?
    Maar ik zal er niet een te lange reactie van maken want daar heb je nog al een hekel aan heb je laten weten afgelopen paar dagen... HAHA. Hoop tot de 17e, zou leuk zijn (denk ik)

  • 06 Juni 2006 - 20:56

    Ik:

    Foto's staan op picture trail en voor de opletters onder ons...ja ik heb bruin haar, tis geverfd door mezelf.

  • 06 Juni 2006 - 21:41

    GAST:

    He wat een leuke site en wat een spannende verhalen. Ik wist niet dat het daar zo mooi was, nou dat is echt genieten daar hoor. Ik hoorde dat het er bijna opzit, jammer want ik vindt die verhalen en foto's prachtig!!!!!!!!!!!

  • 07 Juni 2006 - 11:20

    Ireen:

    Heej Meiske!

    Wat een vlot dit nieuwe bericht! Valt me weer 100% van je mee! ;) Wat gaat het onwijs snel he allemaal.

    Maar ff onder ons... Menig kerel heeft een harem vrouwen om zich heen jij een met allemaal kerels!Goed bezig!!!

    Geniet nog maar lekker van je tijd op dat heerlijke eiland van je!

    Liefs -xxx- Irene

  • 08 Juni 2006 - 17:27

    Mikey-Mike:

    Ey How r u doin' Girl
    ...oh oh wat is 't toch 'n prachtig land, volgens mij wil je daar voorlopig niet weg,.....dus geniet er nog maar lekker van, zolang 't duurt, de tijd gaat erg snel voorbij! Voordat je 't weet sta je weer naast me.

    Ik krijg echt ontiegelijk veel zin om daarheen te gaan, als ik al die foto's zie en al je verhalen lees. Jeetje wat 'n leven, maar mis je me al 'n beetje, kun je je aandacht wel bij je werk houden?

    Ik zal snel weer een krabbeltje achterlaten doe iedereen daar de groeten daar ik ken ze toch niet en ik verheug me weer op al je nieuwe verhalen gebeurtenissen en natuurlijk de foto's
    (je mag ook de gecensureerde foto doormailen hoor, hihi)

    Dikke Hug
    Liefs Michael

  • 09 Juni 2006 - 02:51

    Ik Nog Een Keer:

    ALtijd handig een beetje vriendelijk doen tegen de vrachtwagenchauffeurs hier. Een van de jongens doet opeliding voor fotograaf, zie het resultaat onder "mooie plaatjes" op picturetrail. Fijn weekend...ik ga zaterdag naar de All Blacks, dus maandag uitgebreid verslag!! En hopelijk goede foto's van Richie. Toedeloe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 73361

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: