Made in China - Reisverslag uit Peking, China van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Made in China - Reisverslag uit Peking, China van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Made in China

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

30 Juni 2007 | China, Peking

Live vanuit Peking:
Na een goede vlucht, afgezien van de mensen waar ik dit keer naast mocht zitten, een Engelsman en IJslander. Uiteraard was het eerst raadseltje alweer gespeeld: Waarom zijn Nederlanders het langste volk ter wereld….omdat zij hun hoofd boven water moeten houden als het land onderstroomd…ha ha ha.

We vertrokken uiteindelijk met een uur vertraging vanaf Schiphol. Gelukkig had ik de mazzel dat mijn stoel de eerste van de economy class, dus had geen stoelen voor me en kon languit zitten. Om half 10 plaatselijke tijd landde we in Peking. Had tot dan nog niet echt het gevoel dat ik naar China ging, maar eenmaal voet aan land gezet te hebben kwam het al snel. Al bij de douane staan ze je aan te kijken..”hee maar jij bent blond”. Jaja blijkbaar toch shockerend. Na rondgezworven te hebben op het vliegveld, mn chinees is niet zo goed uiteindelijk in een taxi beland die me naar het hotel bracht. Het was me ondertussen wel opgevallen dat het regende en niet zo’n beetje ook. Mam je had hier prima een plasje kunnen pakken. De straten stonden helemaal blank. Aangekomen in het hotel, wat helemaal super gaaf en luxe is, wist men mij te vertellen dat het in de maanden juni en juli standaard regent, veel regent. Fantastisch. Heb ff geslapen in mijn koninginnenbed, aangezien ik niet had geslapen tijdens de vliegreis om regen 15.00 de stad in te gaan.

Dit metrogenie is komt er zelfs uit om in China met de metro te gaan en ook nog wetend waar uit te stappen. Eerste stop was de verboden stad. Helaas kon ik niet overal in, omdat ze bezig waren met restauraties, maar alleen al wat ik mocht zien was zeer indrukwekkend. De verboden stad grenst aan het plein van de hemelse vrede, waar in het verleden een hoop bloederige demonstraties hebben plaats gevonden. Midden op het plein, met de enkels in het regenwater, is dit toch wel een beetje een raar idee. Rond lopend en zittend in de metro werd in continue aangegaapt. Twee meisjes begonnen tegen me te praten, hoe het met me ging en waar ik vandaan kwam…ok. Daarna rondgelopen door verschillende straatjes en Chinese marktjes. Het is niet te omschrijven hoe apart het is en totaal niet te vergelijken is met wat dan ook. Uiteindelijk heb ik mezelf om 21.00 voor een taxi gegooid, blijkt nodig te zijn anders sta je er volgende week nog en zit nu in mijn appartement mn verhaaltje te schrijven.

Morgen vlieg ik om 15.10 door naar Wenzhou. Hopelijk lukt het nog om morgen even naar de Silk market te gaan om daarna mn rotzooi op te halen in het hotel. De rest van de week zal ik in Wenzhou doorbrengen. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. Hopelijk lukt het om daar jullie weer een update te geven van de dagje schoenenfabriek.

Tot snel.

Dikke kus,
Tjits

  • 30 Juni 2007 - 14:40

    Elies:

    Hey Schnugi!!

    Wat gaaf weer allemaal!! Je hebt er weer mazzel mee allemaal. Maar ben je er helemaal alleen dan?? Helemaal geen collega's?? Dat dacht ik namelijk:)

    Nou schat ben heel benieuwd naar al je nieuwe verhalen!!!

    Liefs dikke zoen!!!
    Naam maar een leuk souveniertje mee hihihi

  • 30 Juni 2007 - 16:37

    Cobi:

    Yo, Geweldig! wat ben je toch een wereldreiziger. foto's zijn gaaf jammer dat het zo regent maar ja je kan niet alles hebben. Ben benieuwd naar je belevenissen in de schoenenfabriek

    dikke kus

  • 01 Juli 2007 - 13:59

    Christa:

    hey girl!

    super die verhalen!! en skonne foto's! leuk leuk leuk!
    Enjoy! xx Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 73565

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: