lang leven gebarentaal - Reisverslag uit Wenzhou, China van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu lang leven gebarentaal - Reisverslag uit Wenzhou, China van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

lang leven gebarentaal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

02 Juli 2007 | China, Wenzhou

Was ik weer, dit keer een paar honderd kilometer zuidelijker, in wenzhou.

Ben zondag vertrokken uit Beijng, nadat ik eerst nog een paar boodschapjes had gedaan op de silk market...niet tegen de douane in Nederland vertellen graag. Moest een hoop afdingen, en de eerste keer was ik nog niet zo goed, maar uiteindelijk werd ik beter. Was van iedereen hun nieuwe vriend, de eerste klant. Ineens kan heel China engels...Hey Lady, you want t-shirt. Best geestig. terug in het hotel, snel alles ingepakt en taxi naar het vliegveld. Daar maar weer eens met mij beste Chinees geprobeerd uit te vissen waar ik moet zijn. taxichauffeurs die in het chinees tegen mij gaan praten, alsof ik weet waar je naartoe moet. Alles lijkt op elkaar.

Uiteindelijk in-checkbalie gevonden en was ook nog eens keurig op tijd. Daarna begon de ellende, maar liefst 3 uur vertraging. Mensen aan de info balie weten van niks en zeggen dat ik naar de omroepberichten moest luisteren..hoehoe in het chinees. Fantastisch. Uiteindelijk zat ik rond 17.00u in eht vliegtuig en gingen we een uur later de lucht in, althans ik ging samen met 200 chinezen de lucht in. iedereen zit je aan te kijken, ondertussen lekker te roggelen en spugen...hmmm.

Om 20.15 eindelijk weer voet aan land, waar ik werd opgewacht door een chauffeur van Kangnai, de schoenenfabriek. Hij bracht me naar het hotel. Het ziet er hier keurig uit en ik heb een badkamer in mn slaapkamer. Tis net een aquarium. Na een beetje nachtrust werd ik vanochtend weer opgehaald door een chauffeur en naar de fabriek gebracht. Daar aangekomen begon de ellende. Eerst heb ik een uur ziten wachten, toen kwam er iemand die vanuit Kangnai voor Xsensible werkt. Die vertelde me dat het hele verpakkingsverhaal niet gaat lukken...waarom ben ik hier dan? Haal je baas er maar bij. Dus die kwam een half uur later, ja ik hou van wachten, zitten praten en hij heeft me uitgelegd en laten zien dat het niet gaat. Ze zijn al bezig, een groot gedeelte is al ingepakt of moet nog gemaakt worden. Kort samengevat...heeeeel veel miscommunicatie.

na contact met Nederland, nog even overleg, zit ik nu weer in mn hotel en heb geen idee wat er gaat gebeuren. In het ergste geval zit ik hier 3 dagen en kan ik niks. Tis even afwachten. Ik ga maar eens even verder contacten en ik hou jullie op de hoogte hoe het hier verder gaat.

Kus Tjits

  • 02 Juli 2007 - 09:03

    Kristiaan:

    Fijne vakantie dan maar ;)

    Succes dr mee!

  • 02 Juli 2007 - 09:30

    Kristiaan:

    Fijne vakantie dan maar ;)

    Succes dr mee!

  • 02 Juli 2007 - 10:18

    Christa:

    we leven met je mee girl!

    have fun!
    x Chris

  • 02 Juli 2007 - 10:54

    Maaike:

    hee chick,

    fijn die chineese mama vertelde het vanmorgen tegen me dus ik dacht hoho wacht ff ik moet ff weer waarbenjij.nueen.
    wat vervelend man dat gedoe aleen het eten is lekker teminste hier in nederland en verder heb je der gewoon niks aan joh!!!
    hebben ze wel karel de kakerlak of zit dat er ook niet in als dat zo is kom je nu naar huis hoor zonder kareltjes is der niks an!!!

    je foto's zien er trouwens goed uit wil ook wel zo'n bed heb ik net besloten!!
    he stoere zus je kant het he
    gewoon af en toe heel boos worden en je allervriendelijkste gezicht op zetten!! shop ik rustig daar voor onze echte vakantie!!!

    dikke knuf maya

  • 02 Juli 2007 - 20:19

    Willemien:

    Hi meis, wat zal jij genoten hebben op je vlucht naar Wenzhou, ik zie je kop al helemaal voor me! Wel jammer van de hele toestand verder, maar zoals ik je al schreef, hou je hoofd koel dan komt het vast allemaal wel goed. Dikke knuf van ons allemaal, XXX mama

  • 03 Juli 2007 - 19:43

    Jordy:

    He tjitske,
    Leuk te lezen hoe het is om China te zijn. Lijkt mij wel lastig om een beetje engels en rest met handen en voeten ( of schoenen :) ) te praten.

    Ik ben ook geslaagd! Je hebt alleen nu wel de taart mis gelopen. Ik hoop dat je het me kan vergeven.

    Nog veel succes en ik hoop dat je het resultaat van je scriptje nog wel goed kan doorvoeren nu het wat stroever loopt.

    groetjes
    Jordy

  • 04 Juli 2007 - 20:19

    Willemien:

    Leuk hoor je aquarium, daar voel je vast als een vis op het droge in. papa ziet je er echter wel in rond zwemmen. Dikke knuf, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 73571

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: