All Blacks - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu All Blacks - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

All Blacks

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

12 Juni 2006 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Ohh wat waren de mannen in het zwart goed!! En ohhh ze zijn nog leuker in het echt dan op tv. Maar daar later meer over. Zal namelijk gewoon even bij het begin beginnen, wordt anders allemaal nogal lastig te volgen.

Eerst even werk-technisch gezien. Ben afgelopen weken bezig geweest de markt voor hout producten uit te zoeken en heb dat nu bijna af, mijn god wat was het een werk. Heb alle contactgegeven van bedrijven die mogelijk interessant zijn moet achterhalen. Heb de bedrijven zelf niet benaderd, weet niet wat ik moet zeggen/ vragen aangezien ik echt totaal geen achtergrond heb met die machines. Moet nu nog opzoek naar steenkool. s toch weer een hele andere markt. Dus daar ben ik wel weer even zoet mee.

Woensdagavond hockeytraining gehad, ging wel lekker. Hopelijk kan ik het doortrekken wanneer ik terug ben in ede. De meiden willen een farewell party voor me doen, omdat ik over 2 weken mn laatste wedstrijd heb. Christie(meisje uit mn straat) is echt gestoord, hebben super veel lol samen. Wel jammer dat het nu pas een beetje op gang komt, maar ja doe je niks aan.

Vrijdag zou ik met de dames op stap, maar die plannen moisten iets worden gewijzigd. Cassy zat nog in Auckland ivm dr onderzoeken in het ziekenhuis en Michelle was naar huis want dr zoontjes waren allebei ziek. Volgende week een nieuwe afspraak en Graeme stelde voor om ook nog wat met iedereen hier van kantoor te gaan doen voor mijn afscheid. Argument: Ja we moeten je wel een beetje in stijl de deur uit schoppen. Geheel mee eens. Ook toen ik zei dat ik niet wist of ik volgende week het wel ging halen om naar Marojolein en dr oranje party toe te rijden. Zeiden Patty en hij: Ga gewoon om half4/ 4 u weg. Niemand die er wat van zegt en wat willen ze gaan doen...je ontslaan. ZIt wat in. Hopelijk wordt het weer wat beter tegen vrijdag, want het is momenteel echt zwaar k*t, dikke storm, regen alles erop en eraan. Terugkomend op vrijdagavond...Graeme, Patty en ik besloten de vrijdag maar om 16.15 te beeindigen en naar de kroeg te gaan....ben ik altijd voorstander van. Was erg gezellig met zn 3en.

Nou dan nu de zaterdag, de dag waar we zooooo lang naar uit hebben gekeken. Nog net niet de kriebels in de buik en slapeloze nachten, maar toch. De weersvoorspelling zag er goed uit, geen regen, geen mist, alleen ene beetje koud. Rond half 4 zijn we richting Hamilton gereden. Zal jullie de gehele hoe laat gaan we van huis conversatie besparen. Zeer kort samengevat kwam het erop neer dat Lorraine ik voor de verandering weer eens ons zin kregen. In Hamilton aagekomen, restaurant opgezocht, we waren duidelijk niet de enige en rond half 7 toch echt richting het stadion.

Hadden super goede plaatsen, ongveer 10 rijen van het veld af, mooi in het midden. Onze helden waren al aan het warming uppen...en Tjitske liep vervolgens alle All Blacks outfits aan de familie te verlenen. Ben ik hier de tourist, maar ik zorg wel voor de outfits. Half 8 was de aftrap. Eerst natuurlijk volkslied van Ierland, toen die van Nieuw Zeeland. Was geloof ik de enige in het stadion die dat niet kon meezingen. Dan komt de hakka= een soort van Maori’s krijgsdans. Ik vind em zeer vet, je krijgt er alleen niet de beste shots van Richie en de zijnen van te zien. Ogen die zowat uit hun hoofd vallen, tongen uit de mond....oftewel niet erg charmant, maar dat moet je toch ook kunnen doorstaan.

Nou toen begon het spektakel toch echt. En jawel na 35 sec hadden we een try gescoord, dat begon goed dacht ik. Toch niet. De jongens waren toch nog een beetje roestig...wat resulteerde in een achterstand tijdens de rust. Gelukkig tweede helft iets beter en uiteindelijk met 34-23 gewonnen!!! Was een mooie avond. Foto’s komen morgen online, ze zijn niet allemaal even flash, en Richie wilde niet lang genoeg stil blijven staan om even te lachen naar de foto...helaas....maar wel een poster weten te bemachtigen....whoehoe.

Was een mooie avond geweest. Sfeer is niet zoals met de oranje supporters tijdens voetbal, maar je mag het ook eigenlijk niet met elkaar vergelijken. Ben blij dat ik hier naartoe ben geweest, zeker te bedenken dat de meeste NZ’ers nog nooit naar een wedstrijd van de All Blacks zijn geweest.

Zondag was voor de verandering weer eens niet productief. Met koffie en een dekentje op de bank voetbal liggen kijken. Kregen de hoogtepunten van de wedstrijden van zaterdag(geloof ik). ’s Middags naar de film, The Break Up, vond em een tikkeltje tegenvallen, maar was een mooie tijdsdoder.

Zit nu weer op kantoor, mn een-na laatste stageweek is aangebroken. Vind het ook wel een beetje mooi geweest. Heb nog wel super zin in mn zuidereiland trip. Heb mn tourgids doorgebladerd met ik we allemaal gaan zien en doen. Echt zoooo gaaf. Wordt wel vrij actief zelfs in de survaival categorie, maar ja Tjitske is 180graden veranderd zoals jullie weten. Van een avond naar een ochtendmens. En van een survaival hater naar een liefhebber....ok dat ik een beetje een leugen, maar toch.

Nou dat was em wel weer. Vanaav de hoogtepunten van onze eerste Nederlandse overwinning kijken. Kon het vanacht niet volgen vanwege een klein kanaal-technisch-niet-ontvangbaar probleempje.

Tot snel!! XXX

  • 12 Juni 2006 - 10:03

    Liess:

    Het Tjits!!
    Nou mijn stage zit er ook bijna op en voor mij hebben ze ook iets georganiseerd, dus ben benieuwd, Mijn collega`s dan.

    Hier is het onwijs mooi weer lekker zon en hoef elke dag pas om 14 uur te beginnen maar dan wel tot zo ongeveer 01.00 (wat altijd later wordt). Mamma komt zondag naar hier en gaan er dan een meiden afscheid feest van maken. Maandag speelt Zwitserland dus gaan we in Spreso zitten en voetbal kijken, ja ja ben nu ook wel een beetje voor Zwitserland, die zullen toch nooit tegen Nederland komen te spelen daar zijn ze ook weer niet goed genoeg voor heb ik me laten vertellen.

    Ben wel benieuwd naar je foto`s, had je m niet ff kunnen vragen of ie ff stil kon gaan staan, had anders het veld ff opgerend ;-)

    Ben echt super benieuwd naar alle verhalen ook als jij je trip heb gemaakt, dus spreek je snel weer via mail of anders thuis :-)

    Liefs dikke kus!!! (ook van nic de groetjes)

  • 12 Juni 2006 - 10:20

    Kristiaan:

    Ja je moet er vrijdag wel bij zijn natuurlijk, kun je ons ook voorzien van oranje spullen ;)
    Verder ben ik ook naar die film geweest op zondag en hij was niet een tikkeltje voorspelbaar maar iets meer. Zoals je zelf al zei: mooie tijdsdoder.

    Zie je vrijdag!!! PARTY ON!!

  • 12 Juni 2006 - 14:04

    Irene:

    Ff serieus! Die kerel is een beer hee! Ik heb em ff gegoogelt en wooow ben onder de indruk nu begrijp ik alle ophef! hubba hubba lekker ding!

    Het is hier bloedje heet man de mussen vallen dood van het dak! Heerlijk nog 4,5 dag op kantoor dan zit mijn stage erop!

    Ik heb trouwens van je mams en de collega's een geweldig handoekje gekregen voor aan mij golftas! Zo cool! ben er onwijs gelukkig mee!

    Wel gek dat ik bij duetz weg ben. Degene die ik het meest mis is willemien!

    Veel plezier nog!

    Kuss Ireen



  • 16 Juni 2006 - 12:29

    Ireen De Oranje Fan!:

    Nog maar 3,5 uur en dan mogen wij ook gaan genieten!

    Nog 3.5 uur en
    dan barst de oranje gekte weer los! nederland - Invoorkust!

    ik hebt dr sin an! Spannend! Oranje outfit aan en meebleren met de 16 miljoen andere bondscoaches! Beamer geregeld dus ik zit dr met mijn neus boven op

    Succes met de wedstrijd ;)

    Sorry voor deze afschuwelijke reactie maar het wk leeft nou eenmaal onder de mensen...

    Kussss Ireen!

  • 16 Juni 2006 - 12:30

    Gordon & Rene:

    Wir sind die Hollander!!!!

  • 18 Juni 2006 - 16:23

    Willemien:

    Nou dat is ook wat moois, ben jij WEER naar RICHIE geweest en heb je nu al geen tijd meer om met ons te bellen, maar waar blijven de foto's van hem dan kunnen we hem ook eens beoordelen, je knuffelbeertje!!!
    Dikke knuffel van mama!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 73380

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: