Lopen over ijs - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Lopen over ijs - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Lopen over ijs

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

04 Juli 2006 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Daar is onze grote avonturist weer!! Zoals gezegd even een updat over mn full day hike op de franz josef glacier. Wat was dat gaaf zeg. Om 9.15 moesten we bij het verzamnelpunt zijn. Daar kregen we instructies hoe de dag zou gaan verlopen en werden we voorzien van een volledige uitrusting: regenjack+broek, schoenen met spikes eronder, handschoenen en een muts. Daarna werden we in een bus geladen en naar de glacier gereden. Daar aangekomen een laatste toiletstop, want de komende 8u was er geen toilet in de buurt, tenzij je graag ergens in een hol van ijs wil plassen...nee dankje.

We moesten ons opdelen in 2 groepen, die later nog eens opgeslpitst zouden worden. Ik sloot me aan bij de iets relaxtere groep aangezien ik niet zo'n survaivaller ben...is geen nieuws meer. We stonden optisch gezien zeer dichtbij de gletsjer, maar we moesten toch nog een goede 45 min lopen voordat we ijs ana konden raken. Bij de geltsjer aangekomen moesten we onze spikes onderbinden en werden we opnieuw verdeeld. we gingen op pad met Chris, ookwel Schottie genoemd (hoezo ik heb een accent). We moesten een aantal steile treden van ijs op om vervolgens een redelijk vlakke wandeling te hebben. Je weet eerlijk waar niet wat je ziet en ik zou ook niet kunnen vertellen hoe het is...gewoon onbeschrijvelijk!! we liepen tussen muren van ijs wel 3x zo hoog als jijzelf en waar je amper tussen pasten. Kropen door tunnels van ijs en we hadden zelf een glijbaan van ijs waar we af mochten..net kleine kinderen van 20 jaar en ouder.

Zeer veel gezelligheid gehad met alli, Lucy, Emma en lizzie. we hadden Chris, onze andere dutchie ook bij ons om onze hand vast te houden, altijd prettig. Rond 12u lunchen, voor mn gevoel waren we pas een half uur onderweg, niet dus. Tegen 4u hebben we onze tocht weer richting naar beneden gemaakt en waren rond 5u weer bij de bus. Echt een onvergetelijke dag gehad, geen moment het idee gehad dat we 8 uur lang op ijs hadden gelopen.

Omdat we toch wel een beetje trots op onzelf waren zijn we 's avonds met zn 5en uit eten geweest in de bar. Daarna was het tijd voor desperate housewives en toen toch echt naar bed in ons te lelijke hostel.

Om half 8 vertrok de bus uit Franz Josef en reden we richting Wanaka. Onderweg gestopt bij Lake Matherson. Een groot meer, met de gesneeuwde bergen in de achtergond (raar in te beelden dat het bij jullie hoog zomer is terwijl ik in 3 lagen truien loop en handschoenen aan). Bij het meer aangekomen een aantal ansichtkaarten foto's gemaakt, super mooi. terug in de bus vervolgde onze reis naar een lunchcafe om daarna door te reiden naar Wanaka waar ik dus nu ben.

Slapen in een super mooi hostel. Vanavond heb ik aangeboden om te koken (ik ben te goed voor deze wereld). Daarna de kroeg in, want onze busdriver Andy is jarig. Ik ga er dus nu vandoor want er moeten boodschappen worden gedaan. Morgen richting Queenstown...the party city!! Blijf er maar 1 nacht want ik moet de volgende dag bij de chocolade fabriek ik Dunedin zijn en dat willen we niet missen. Zal jullie in Dunedin weer updaten, hoop ik.
Voor nu een dikke knuf en tot snel!!

  • 04 Juli 2006 - 07:21

    Nin:

    Geweldig verhaal Tjits!! Nog heele erg veel plezier en geniet er van! Wij gaan morgen zelf op pad naar Gran Canaria :)

    Kus Nin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 73539

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: