Het echte vakantiegevoel - Reisverslag uit Cokrodmingratan, Indonesië van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Het echte vakantiegevoel - Reisverslag uit Cokrodmingratan, Indonesië van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Het echte vakantiegevoel

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

20 Februari 2013 | Indonesië, Cokrodmingratan

Gevoelsmatig al weken vakantie, maar vandaag was pas dag 2 in yogyakarta. Na zondagmiddag vertrokken te zijn uit Nederland kwamen we via Dubai en Jakarta op maandagavond lokale tijd helemaal verreisd aan in jogja. Al met al een lange reis, die vrij voorspoedig verliep. De eerste vlucht naar Dubai was een genot, in de immense Airbus A380! Op Dubai even 4 uur onze tijd verdoen om vervolgens 8 uur lang met wat leek op de plaatselijke toneelvereniging richting Jakarta te vliegen. Het schijnt dat Roos dit soort groepen aantrekt ;). Naast de kleding had deze groep nog meer overeenkomsten, namelijk niet kunnen luisteren en naar alle waarschijnlijkheid ook niet kunnen lezen. Grote chaos dus bij het boarden, het zoeken van je stoel in het vliegtuig en proberen plek te vinden voor je handbagage. Na deze lange zit nog een klein vluchtje naar jogja. Hoewel een switch van terminal en 10 min voor vertrek een gate wijziging het toch nog even spannend maakte. Maar wat was het de trip waard, want eenmaal aangekomen in ons hotel werden we spontaan gelukkig en tevreden van alles wat we zagen. Een absoluut top begin van de vakantie.

Dinsdagochtend met pijn en moeite uit bed gekropen en lekker ontbeten waarna we ons richting de stad hebben begeven. Het is allemaal prima te belopen, maar ook hier proberen ze je in becak (fietstaxi) te krijgen. Deze dames zijn echter onverstoorbaar en hebben ons niet gek laten maken door allerlei praatjes dat het sultan paleis dicht zit etc. En dus stonden wij keurig aan het begin van de middag in het paleis wat nog steeds door de sultan en zijn familie wordt bewoond. Een schattig oud vrouwtje heeft ons rondgeleid en van alles vertelt over de familiegeschiedenis van de sultan.

Vervolgens hebben we een rondje door fort vredeburg gemaakt waarna het tegen 3 uur begon te stortregenen...hallo einde regenseizoen!

Al met al een prima eerste dagje die we 's avond maar met een wel verdiend bintang biertje hebben afgesloten. Daarna wad het lekker naar bed, want de wekker zou om 4 uur afgaan.

Jawel vanochtend 4 uur, het is Hern tijd, stonden er naast ons bedje om ons klaar te maken om naar de borobudur te gaan. De borobudur id het grootste boeddhistische monument ter wereld en stond daarom dus hoog op ons to do lijstje. Vroeg in de ochtend is het nog rustig en dus het ideale tijdstip om dit complex te bezoeken. Het is een prachtig mooi aangelegd complex waar ineens een gigantisch complex opduikt. Na hier bijna 2 uur te hebben rondgedwaald, op foto's zijn gegaan met heel veel schoolkinderen en gesprekjes met hun hebben moeten voeren was het mooi geweest. Onze chauffeur is heeft daarna nog 2 stops gemaakt bij 2 kleinere tempels, waarna we onze reis weer vervolgde richting jogja.

Vanmiddag stond in het teken van de relax modus, dus lekker boekje lezen, dutje doen en zwemmen.

Voor morgen staat de prambanan, het grootste hindoeïstische religieuze centrum van Indonesië, op het programma. Gelukkig is het dit keer in de middag, hopelijk zijn de weerhouden goed gemutst morgenmiddag. Vrijdag gaat de reis verder naar malang, vanuit waar we richting de bromo vulkaan gaan.

Tot snel!

• 20 Februari 2013 - 11:49

Elise:

Hey Tjits!!

Wat heerlijk om weer die verhalen van je te lezen! Ben nu ook alweer razend benieuwd naar de foto's die kunnen niet anders dan geweldig zijn!

Heel veel plezier nog en kom maar op met je volgende verhaal :)

xxx

• 20 Februari 2013 - 15:14

Cobi:

Ha Tjits
    Geweldig dat je ons weer op de hoogte gaat houden van jullie belevenissen.
    en heel herkenbaar, ook al is het 26 jaar geleden dat we er waren !
    veel plezier en liefs
    Co

• 20 Februari 2013 - 20:22

Janneke:

Hoi Tjitske en Rosanne,
    Wat een verhaal. Jullie zijn er nog maar net en jullie hebben al zoveel gedaan en gezien. Je beschrijft het heel levendig, Tjitske, ik zie jullie voor me. Ben benieuwd naar het vervolg!
    Veel lief voor jullie twee.

Janneke XXX

• 20 Februari 2013 - 22:17

Hanneke:

Ha Tjitske en Roos,

Super leuk dat we weer opgenomen zijn in je verzendmail. Ik geniet van de verhalen en jullie van alles wat jullie zien.
    Veel plezier en tot het volgende verslag !
    Liefs van Hanneke