Laatste update van BOI - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Laatste update van BOI - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Laatste update van BOI

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

21 April 2006 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Het zit er bijna op, althans alle verhalen van het weekend Bay of Islands. Zondag zouden we richting Auckland gan rijden, omdat papa en mama maandag ochtend op het vliegveld moesten zijn en we wilden dan wel redelijk in de buurt zitten, ook omdat het paasweekend is en we zouden niet de enige op de weg zijn.

Na een stevig ontbijt, zeer goed pap, hebben we Paihia verlaten. Omdat we via de oostkust omhoog waren gereden hadden we besloten om via de westkust naar beneden te rijden. Zagen we weer wat anders en er waren een aantal spots aan de westkust die we wilde zien. Zijn dwars door gestoken naar de westkust
Eerste stop was, verrassend, weer aan de kust. We stonden bij een uitkijkplaats bij Oponini(geloof ik). Hier had je opnieuw fantastische uitzicht over de Tasmanzee. De duinen die daar lagen leken zeer sterk op de duinen waar we de vorige dag op ons boadyboard vanaf waren gegaan, maar het zand van de duinen was helemaal verhard tot steen. Was heel erg apart.

Vervolgens reden we verder naar de volgende stop midden in het bos, want daar zou de grootste Kauri boom van Nz staan! Na een wandelingetje van nog geen 5 min kregen em in beeld en het was inderdaad immens. Daar waren de Kauri’s van gister kleine boompje bij. Deze boom is de grootste van Nz, dat betekend niet dat ie ook langste is, ze meten het volume van de boom en dat telt. Je kon het ook duidelijk zien. De bomen groeien eerst een heel eind de lucht in en worden daarna pas breed. Dus hoe breder de boom, hoe ouder die is. Deze Kauri wordt geschat op zo’n 1500 tot 2000 jaar oud!!

Na 2km rijden weer de auto uit en opnieuw weer op zoek naar kauri bomen. Deze werden ook wel the Four sisters genoemd. Het waren vier bomen die zo dicht op elkaar stonden dat ze in elkaar waren vergroeid. Daarna weer terug naar de auto en nog een paar keer gestopt voor het uitzicht.

De laatste stop was bij het Kauri museum, op aanragen van Trevor en Lorraine. Hier zagen we de helemaal geschiedenis van dit ding en wat er door de loop van de jaren allemaal mee is gebeurd. Was leuk om gezien te hebben. Na 2 uur hier hebben rondgelopen was het ondertussen al half 5 en we wilde de nacht vlak boven Auckland doorbrengen en daar waren we nog lang niet. We waren niet de enige die richting Auckland gingen. Het laatste stuk van 25 km hebben we in de file gestaan en hebben daar bijna 2 uur over gedaan, was iets minder. Uiteindelijk toch in Orewa terecht gekomen en daar een motel gevonden. ’s Avonds voor de laatste keer uit eten geweest.

Maandagochtend vroeg op, want papa en mama moesten helaas naar het vliegveld. Gelukkig was het niet al te druk op de weg en waren we ruim op tijd op het vliegveld.
Hebben met zn 3en koffie gedronken en toen kwam toch echt het moment van afscheid. Was wel raar om papa en mama achter te laten op het vliegveld. Hebben zoveel gezien en gedaan met zn 3en, vond het super dat ze hier waren en dat ze hebben kunnen zien waar ik nou woon.

Niek heeft me van het vliegvel gehaald en naar Port Waikato gebracht, want daar was de hele familie. Zijn daar ’s middags weer weggereden opweg naar huis. Was kapot aan het einde van de dag. Het was ook wel een behoorlijk druk weekend geweest. Tja en dinsdag lag het werk weer te wachten.
Woensdag weer een wedstrijd gehockeyed , was een grote blamage. Dik, maar dan ook dik verloren. Het zijn allemaal vrij aardige meiden in mn team, maar zo eigenwijs als dikke stront. Ze nemen niks van je aan als je probeert te adviseren, wat opzich beter zou zijn als ze dat wel doen aangezien ze ongeveer alles doen wat verboden is. Lachen joh om van zo’n team aanvoerder te zijn (jaja ik dus). Nou ja tis goed voor de beweging en ik ben onder de mensen zullen we maar zeggen.

Tis nu voor mij vrijdag, bijna weekend. Heb nog geen concrete plannen voor het weekend, hangt allemaal van het weer af. Heb ook mn schattige toyota camry ingeruild voor een gigantische nissan truck, mijn god wat een ding, maaaar heb wel een zwaailicht op het dag –hehehe-. Misschien maar eens ergens heen rijden dit weekend. Volgende week mn laatste week (maar 4 dagen ivm nat feestdag op dinsdag) in Tauranga zoals het er naar uitziet –ben ik helemaal niet blij mee-, ze willen dat ik terugga naar de Mount. Heb nog niks concreets gehoord en ga proberen dat ook te voorkomen. Opzich niet erg om op een andere locatie te zitten, maar moet opnieuw door alles heen, nieuwe mensen leren kennen, terwijl ik hier eindelijk op mn plek ben en super collega’s om me heen heb en dat voor nog maar 8 weken (zo lang heb ik nog te gaan, mijn god wat gaat het hard!!)...wordt vervolgd.!!

Nou dat was em wel. Alle foto’s van het weekend Bay of Islands staan op www.picturetrail.com/tjitske-bayofislands
Laat jullie weten wat je ervan vind?? Tot snel!!

Dikke kus
Chicken (jaja weer een nieuwe bijnaam opgedaan hier)

  • 21 April 2006 - 15:56

    Rens:

    hej kip,
    leuk verhaal weer.
    en die sloffen goddelijk zeg dat maar tegen trevor.
    dikke kus hakkie

  • 22 April 2006 - 11:44

    Michael De Viso:

    Eh scatje,....hoe is ie!! Jeetje wat heb jij het daar mooi zeg! Mijn nicht woon in Queensland, maar ik heb er nog niet zoveel foto's van gezien, maar al die foto's en al die leuke & mooie verhalen van wat je allemaal hebt meegemaakt, ben ik wel erg jaloers op je. Als ik het geld had was ik wel even bij je langs gekomen! Volgens mij heb je erg naar je daar en gaat de tijd erg snel. Ik zal snel weer een berichtje achterlaten. Dikke Kus Mikey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 73359

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: