Updat zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Updat zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Updat zuidereiland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

02 Juli 2006 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hoi!!
Was ik weer, tijdje geleden, maar ben even niet in de gelegenheid geweest om te internetten. Kaikoura is de laatste keer geweest geloof ik, dus ik zal jullie ff kort op de hoogte brengen.
ZIjn om 9u uit kaikoura vertrokken op weg naar Picton. 3kwart van de bus is daar uitgestapt voor de ferry naar wellington. Vervolgens werd de bus weer volgeladen met mensen die uit het noordereiland kwamen. We kregen ook een nieuwe busdriver, Andy. Nadat iedereen was ingeladen zijn weer doorgereden naar (geloof) Havelock. Daar hebben we gelunched. Ben daar in contact gekomen met de mensen die ook in CHC waren opgestapt. Zijn een 3 meiden uit de Uk, 2 uit States en 1 uit Japan(is handen en voetenwerk praten). We waren utieindelijk rond 3u in Nelson. Vet mooi hostel, was eigenlijk meer een hotel. Mooie kamers, met een eigen douche en toilet, jaja jongens ik ben een echte backpacker geworden. ZIjn vervolgens met zn 4en (allison, Lucy en Lizzie) naar de centre of nz gelopen, bovenop die berg daar. Tis net de mount. Gelukkig was het super mooi weer, dus we hadden top uitzicht toen we boven waren.

Terug beneden nog even snel Nelson ingelopen, naar Church Hill. Boodschappen gedaan en terug naar het hostel. We hadden om half 7 wijnproeven. En om kwart voor 7 werd het eten opgediend. Daarna met de meiden bullshit gespeeld, mens ik was me een potje goed!! Zeer gezellige avond gehad, tegen 9u toch maar richting bed.

Volgende dag om half 9 uit Nelson weggereden. Hebben een wandeling gedaan bij Nelson Lakes National Park. was onegeveer een uur. Daarna picknick gedaan. Daarna terug in de bus verder gereden richting westport. Had me ingeschreven voor Jet Boaten, maar aangezien we vrij laat waren zou dat de volgende ochtend plaats vinden. In het hostel hebben we gekookt en vervolgens met bijna de hele bus Lord of the Rings gekeken, toch leuk als je in NZ bent.

Vlgende ochtend werden we om half 9 opgehaald voor het jet boaten. ZOu samen met allsison gaan, aangezien de rest er niet echt voor te porren was. Bij het jet boaten aangekomen in een dik pak gehezen, want we zouden wel een potje nat worden. Ik had uiteraard weer het "geluk dat ik naast de driver mocht zitten, hebben we weer geweten. Hebben eerst half uurtje beetje gecruised over de buller river. Onderweg vertelde de driver van alles over de omgeving. daarna was het toch echt tijd om om te draaien en gas dr op te gooien. Ging hard!! Sommige delen zijn zo ondiep dat je de stenen voelt wegketsen onder de boot. Dikke schik jongens, was echt lachen. Terug bij de office waar we in de pakken waren gehezen kopje thee gedronken,w as wel nodig, was echt freezing cold. Zijn daarna bij de rest vand e bus afgedropt, die hadden net de zeehondenkolonie gezien. Die heb ik dus gemist, maar had gelukkig een grote kolonie gezien toen we wegreden uit kaikoura.

In de bus moest er een flink stuk worden gereden. we zouden in lake mahinupua(zoiets) overnachten, ergens in de f*cking middle of nowwhere, geen mobiel bereik, waar hebben we dat toch eerder gehoord. ZIjn gestopt in Greymouth voor de laatste boodschappen, want we moesten die avond verkleed met als thema de Wk voetbal. Kwam tot de ontdekking dat er een nederlandse jongen bij mij in de bus zat, dus dat was wel ff grappig. Komt ergens uit de buurt van Ommen.

Bij het hostel aangekomen werden we begroet door de eigenaar, een 80 jarige, voormailige All Black speler, wat een kerel echt geweldig. Sliep met Lucy en Allison op een kamer en hebben daar uitgepakt en onze kostums inelkaar gedraaid, ging als scheidsrechter. daarna naar de bar, snel nog even gebruik maken van happy hour. Andy(onze bus driver) had voor ons gekookt, dus het was weer een avondje uit eten. na het eten ons verkleed om vervolgens terug in de bar iedereen te aanchouwen die verkleed was. Geweldige creaties, Andy was erg onder de indruk van alles. Vervolgens de rest van de avnd gefeest. ZOuden eigenlijk om 3u voetbal gaan kijken, maar hield de ogen niet meer open, dus ben maar richting bed vertrokken. Kan je vertellen het was een brakke ochtend vanochtend, kwam ook weinig geluid uit de bus.

Nu zit ik in Franz Josef. Morgen gaan we een full day hike doen op de gletsjer!! Moet wel iets super gaafs zijn. Dinsdag vertrekken we hier weer en we zijn woensdag in Queenstown. Heb met Allison en Lucy afgesproken om als ik terug kom van de tour in het zuiden van het zuidereiland dat we gaan sky diven!!! Jaja tis echt waar, maar ben omgerpaat.

Ik ga er nu vandoor want de meiden zitten op me te wachten. Spreek jullie hopelijk snel weer. Kan je vertellen dit is absoluut het beste wat ik ooit had kunnen doen: I am having the time of my life!!! Tis echt onbeschrijvelijk.

Tot snel! Dikke kus

  • 02 Juli 2006 - 09:53

    Cobi:

    Hey Pips Wat ben je toch avontuurlijk ! Geweldig om te lezen. Geniet er nog lekker van de laatste 2 weken.

    dikke kus

  • 03 Juli 2006 - 22:06

    Maya De Bij:

    schatke....je mag weer met me mee op vakantie hoor...zo kennen we je weer!! niet van dat benauwde!! ik ben echt ape trots op je en kan niet wachten met dat ik je weer mag knuffelen...heb nog 1 woord voor je GENIET!!!
    dikke smakerd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 73374

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: