Het Olympische gevoel…400 OV fietsen in elkaar zet - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Het Olympische gevoel…400 OV fietsen in elkaar zet - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Het Olympische gevoel…400 OV fietsen in elkaar zet

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

03 Februari 2010 | Canada, Vancouver

Om maar even vanaf het begin te beginnen. Maandag werd ik om 14.00u op Schiphol verwacht. Uiteraard waren de laatste uren weer vol stress met pakken, maar uiteindelijk waren we op tijd richting vliegveld vertrokken. Eenmaal op Schiphol waren er al een hoop zwarte Heineken jassen verzameld. Na het uitreiken van de, zeer charmante en 5 kilo per stuk wegende veiligheidsschoenen, werd er ingecheckt. Na het inchecken werden we om 15.15u in de KLM Business Lodge verwacht. Daar werden we door Heineken, NOC NSF en Randstad nog kort toegesproken waarna we met z’n allen naar de gate vertrokken waar nog een “klein” persmomentje was met SBS 6. Voor degene die het heeft gemist, we waren vol in beeld in Hart van Nederland (de vroege editie), zie link: http://www.hartvannederland.nl/nederland/noord-holland/2010/medewerkers-hhh-op-weg-naar-vancouver/
Uiteindelijk mochten we rond 16.45u door de secrutiry check, waar we ook weer even voor mochten zodat de HHH als eerste ingecheckt waren en in het vliegtuig zaten…tot ergernis van andere passagiers. Eindelijk ging het beginnen, we lieten keurig op tijd Schiphol achter ons.

Twee films, een dutje van 3 uurtjes en een boekje waren we 9,5 uur verder en geland in een regenachtig Vancouver. Uiteraard ging het bij mij en Michelle, mijn kamergenootje en directe collega bij facility, fout bij de douane, maar geduldigheid en vriendelijkheid tegen de beste mensen bleek uiteindelijk toch te helpen om onze felbegeerde stempel te krijgen. Bagage was ondertussen voor ons geregeld, dus het was inladen en wegwezen. We slapen met de club die er nu is in het Holiday Inn, 10 min met de auto en 20 min met de fiets, als je het weet te overleven. Aangekomen in het hotel, plaatselijke tijd 20.00u, was het uitpakken, biertje drinken in de bar en lekker naar bed, want vandaag was de eerste werkdag en die begon vrolijk om 7.00u met verzamelen in de lobby van het hotel.

Na een heerlijk ontbijtje in het crewhuis, kregen we een rondleiding door wat het HHH moet gaan worden. Het zijn twee ijshallen (kunstrijden en ijshockey) die met tenten met elkaar in verbinding worden gesteld. Je begint de grote lijnen te zien, zoals het raamwerk voor het podium, restaurant en de shops. Er is al ene hoop werk verzet, maar er moet nog zoveel gebeuren, maar naast het grote timmerwerk en het sjouwen moesten er ook nog even 400 OV fietsen in elkaar gezet worden. De NS was zo vriendelijk geweest deze ter beschikking te stellen, maar dan wel zonder pedalen en een kartonnen doos om het frame, zodat het stuur ook nog even eraf moest en opnieuw gesteld moest worden en uiteraard moesten de bandjes nog even bijgepompt worden. Er waren 3 dagen voor deze klus gepland, maar dat hebben wij als super crew met 12 man even in een dag geklaard. Ik kan dus even geen fietsonderdelen en boutjes en moertjes meer zien voor een dag. Gelukkig was de sfeer onderling erg goed en begint het na een dag al een groep vrienden te worden.

Ik ga morgen proberen wat foto;s te maken zodat jullie een idee kunnen krijgen hoe het er nu uitziet en hoe het eruit moet komen te zien. En zo lekker naar mn bed, morgen weer een dag vol met klusjes. Ik hou jullie op de hoogte.

X Tjits

• 03 Februari 2010 - 08:51

Liesje:

Hey Tjib,

Wat gaaf om het zo te lezen zeg...Maar als mijn fiets dus kapot is moet ik bij jou wezen...;) Ideaal,wanneer kun je :D

Nou ik doe gelukkig ook klusjes haha, gaan de keuken een leuke wand geven en natuurlijk kan ik dat weer gaan doen hahaha!!

Nou schat geniet er nog van ben ook erg benieuwd naar de foto's! En hopen dat de opening er snel is en het echte werk kan gaan beginnen!!

Lees je snel weer! Liefs hele dikke zoen!!

Oja, en word niet verliefd daar:P

• 03 Februari 2010 - 09:51

Jacqueline:

Tjitske wat een heerlijk verslag van je eerste belevenissen. Ik heb werkelijk zoveel gelachen dat de tranen over mijn wangen liepen.liefs en succes

• 03 Februari 2010 - 11:04

Hilly:

Hoi Kanjertje,

Geniet maar fijn, ik volg je liefs van Hilly

• 03 Februari 2010 - 11:18

Marieke:

Heeey Tjitske,

Leuk om even een indruk te krijgen wat je allemaal de afgelopen uren hebt gedaan.
    Je hebt toch hopelijk wel je warme gebreide wollen muts/handschoenen/sokken etc bij je??? volgens mij heb je die wel nodig daar..... of valt het nog mee met de kou.
    Nou ik wens je heel veel plezier, en wij ploeteren hier in Duiven wel weer verder hoor!!

• 03 Februari 2010 - 14:07

Ell:

Schatje! Super vet dat je daar gewoon zit! Heb je net nog even gespot op sbs6 haha! Ben zo jaloers niet normaal, maar gun het je natuurlijk meer dan wie dan ook! Geniet van deze unieke ervaring! Veel liefs

• 03 Februari 2010 - 19:27

Femke, Jordy En Maya:

Heeee Kitte!!

hoe is het ouwe fietsenmaker!! Femke heeft het filmpje wel 4 keer gezien!! kitte kijken, mama nog een keer! geweldig! geniet er nog lekker van he
    toedeloe liefs xx