Daar doe je het voor - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Daar doe je het voor - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Daar doe je het voor

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

20 Februari 2010 | Canada, Vancouver

Woensdag helaas geen medailles op de 1000m van de mannen, dus geen huldigingen en Nick en Simon waren toch niet bijzonder genoeg om te blijven, dus ik ben na het eten lekker naar huis gereden. Was weer een heel gevecht om een fiets mee te krijgen. Het systeem is leuk bedacht als iedereen meewerkt met het inleveren van je fiets en het ophalen nadat je hebt gewerkt, maar dat gebeurt dus niet. Uiteindelijk toch gelukt, dus op de fiets naar huis en lekker gechilt met een paar meiden en toen op tijd naar bed.

Donderdag, na een nachtrust van 12 uur (ik had het blijkbaar nodig), hebben we het lekker rustig aan gedaan, Wasjes gedraaid en lekker in het zonnetje gezeten, maar het belangrijkste die dag was toch wel het schaatsen. De lobby van het hotel was ondertussen aardig vol aan het raken met collega’s en daar zagen we het…zilver en brons. Echt helemaal fantastisch, want dat betekende dat we weer medaillehuldigingen zouden hebben die avond in het HHH. Ben dan ook op tijd die kant op gegaan, want het zou wel eens een drukke avond kunnen worden. Het werd niet druk, het werd ook niet heel druk, maar het werd de drukste avond ever, maar wel een topsfeer, misschien nog wel beter dan bij Sven Kramer.

Na het schaatsen was ijshockey, Canada-Zwitserland, dus de zaal zat bomvol met Canadezen. Het dak vloog er bijna af toen Canada won. Zoveel Canadezen binnen en medaillehuldigingen op het programma…er moest plaats over blijven voor de Nederlanders die gingen komen. Er kwam dus geen Canadees meer in, maar die lui sporen echt niet en blijven gewoon in de rij staan in de hoop dat ze er toch nog in mogen. De beste zet van de avond was toch wel het binnenhalen van “kleintje pils”. De heren van het dweilorkest brachten niet alleen een topsfeer in de zaal, de Canadezen dropen langzaam af, want dit hadden ze nog nooit gezien wat hier gebeurd. En toen was het toch echt zover, de dames waren binnen! Humberto bouwde de spanning nog even op door eerst Jac Orie naar voren te vragen, maar daarna was het toch echt aan Laurinne van Riessen om op het podium te verschijnen. Nadat zij gehuldigd was mocht Annette opkomen. Het was zo fantastisch het is gewoon niet te beschrijven wat er dan in die zaal gebeurd. Ieder crewlid krijgt daar zulke kippenvel van en een traantje wordt weggeslikt en dan dringt het besef ook door dat “het” is waar je het allemaal voor doet met z’n allen. Kijk maar eens op de site www.hollandheinekenhouse.nl en dat youtube aanklikken, daar staan de filmpjes op. Dan heb je een idee hoe zo’n medaillehuldiging en dan in werkelijkheid nog 100x beter.

De avond duurde uiteindelijk nog lang, met gezellige muziek en leuke mensen die allemaal de avond van hun leven hadden. Na de vertrouwde crewborrel lekker naar huis en wederom weer een gat in de dag te hebben geslapen moest ik even een change of plans maken. Het is hier momenteel zeker 10 graden met een zonnetje. Heerlijk dus. Ben daarom een flink stuk gaan fietsen, langs de Fraser River (geloof ik). Mooi tochtje, af en toe even stoppen en in de zon zitten, starbucksje op het terrasje….niet verkeerd. Om 17.00u begon de shift weer. Rustig avondje, geen schaatsen, geen artiesten, maar veel dronken Canadezen…niks bijzonders dus.

Vandaag, zaterdag, wordt het weer spannend op de 1500m. Wij hopen zeer op een medaille, want dat zijn toch verreweg de leukste avonden in het HHH. Ik word vanavond ook geïnterviewd door Radio Gelderland. Dit zal bij jullie te horen zijn op zondag rond 12.40u, dus allemaal voor een keer de radio op radio Gelderland.

Dat was het weer voor even. Hopelijk een feetje vanavond en morgen naar de ijshockey, Zweden-Finland…wordt ook fantastisch. Dus tot snel maar weer.

X Tjits

• 20 Februari 2010 - 19:46

Hee Tjits,

Wat is het geweldig he, die verhalen van je zijn ook helemaal super!! Wij hebben ook stukjes van kleintje pils zitten kijken wat een kippevel gevoel zeg!! dikke bofkont ben je! we horen je morgen op de radio ben benieuwd of Femke het hoort. Ze heeft het steeds over je in fifuf hoog lucht heelmaal vancouveeer! lache he
    geniet nog even!!
    liefs je sissie

• 20 Februari 2010 - 22:32

Liesje:

hez tjibbe!

Nou mijn tv is zo inmens voor z'n kamer als ik heb haha dus dat is bijna live hahaha!

Maar zal ook ff naar de filmpjes gaan kijken om het nog meer te gaan beleven live dan!! Hahahha

maar ben ook benieuwd naar nog meer foto's van je wanneer kunnen we die gaan verwachten?

Schattie geniet er nog van en ik lees je snel weer!

Liefs dikke kus

• 21 Februari 2010 - 00:05

Hallo Tjitske,

Wat leuk om te lezen dat je daar in Vancouver een fantastische tijd hebt. Mijn vakantie is vandaag begonnen. Ik ga lekker veel schaatsen kijken. En bij elke medaille die Nederland binnen gaat halen, denk ik direct aan jou en dat fantastische feest in het HHH. Blijf genieten, dit maak je maar een keer mee.
    Groeten,

• 21 Februari 2010 - 01:58

Bert:

Dit wordt helemaal te gek. Tuitert op het podium!!!
    Wie had dat gedacht??!!

• 21 Februari 2010 - 07:17

Cobi:

Hey Tjits

Geweldig je verhalen en vannacht weer een medaille erbij dus groot feest in HHH. ik ga kijken of ik radio Gelderland kan vinden.
    liefs

• 21 Februari 2010 - 09:55

Hoi Tjitske,

Dat is grappig, ik kijk via de website van mijn zusje naar wie er allemaal in Vancouver zitten en verslagjes schrijven, zie ik vlak onder die van mijn zus wel een hele bekende naam. Haha die van jou. Wat grappig dat jij ook in Vancouver bent. Ben je daar gewoon op vakantie of voor langere tijd?? Geniet van de feestjes in het hhh!!

Groeten Maaike Terpstra (belfast)

• 21 Februari 2010 - 10:20

Maaike:

Oeps volgens mij ben jij toch een andere tjitske dan de gene die ik in mijn hoofd had

• 21 Februari 2010 - 11:55

Gisela:

Hoi Tjitske

Geen Sven op het podium, maar wel Mark met een gouden plak.
    Veel plezier in het HHH met zijn huldiging.

We wachten je volgende verslag dan ook weer met smacht af. Naar de foto's zijn ook erg benieuwd!!

groetjes vanuit Millingen

• 21 Februari 2010 - 16:03

Rachèl:

Hai Tjitske,

Erg leuk om je verslagen te lezen!

Terwijl ik dit bericht tik, lig jij waarschijnlijk weer een 'hole in the day' te slapen. Je zult ongetwijfeld een topnacht hebben gehad in het HHH nu 'we' weer goud hebben gewonnen!

Helaas heb ik Radio Gelderland gemist, maar wanneer kwam je ook al weer in de uitzending bij Edwin Evers?

Wens je nog een supertijd, geniet ervan!

Greetz, Rachèl

PS: al 'goud' onder de single mannen gespot of alleen 'white horses' zonder prinsen?

• 21 Februari 2010 - 17:38

Hanneke:

Ha Tjitske,

Nou dat wordt weer feest hoor in het HHH. Onze "Holtenaar" zal met zijn plak voor het plezier zorgen. Wat spannend, wat spannend en wat een emotie, geweldig als je daar ook nog in het echt bij bent.
    Wij vinden het trouwens heerlijk om je verslagen te lezen.

Tjits nog lekker genieten van de dagen en veel groeten van Ons uit Rijssen(-Holten)

• 22 Februari 2010 - 00:46

Hallo Tjits,

Met Ireen erbij wordt het alleen nog maar veel leuker. Dit kan niet meer stuk. Het wordt zeker weten een dolle boel. Blijf genieten!

• 23 Februari 2010 - 23:26

Hallo Tjits,

Dit was wel een heel rare 10k. Dat wordt dus ook een rare middag/avond daar bij jullie in HHH. Bob heeft Brons, Sven kan beter en we hebben nog een paar momenten waar we kunnen schitteren. De week is nog niet voorbij. We blijven nog in mooie medaille(s) geloven. Maak er nog een fantastische week van!

Wat anders, heb je het druk met je werkzaamheden daar, heb je nog wat tijd voor olympische uitstapjes?
    Of neemt het hele HHH-gebeuren je week volledig in beslag?
    Zorg vooral dat het vakantiegevoel de boventoon voert.

Groeten,