Bijna weekend - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Bijna weekend - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Bijna weekend

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

12 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Whoehoe bijna weekend. Ben kapot man, al dat harde werken. Zoals gezegd dat ik deze week ene nieuw project toegewezen gekregen. Moest weer een deel van de operatie analyseren. Dus heb weer 2,5 dag in een container a la kantoor gezeten, vervelend vragen lopen stellen en rondkijken. Die man werd er helemaal kriegel van, tja kan ik niks aan doen, doe ook alleen maar mn werk. Opzich ging dat allemaal goed, maar de koffiepauzes en lunchpauzes waren rampzalig!! Normaal gesproken wachten we hier op kantoor tot alle heftruck/ vrachtwagens en alle andere vieze kerel klaar zijn voordat wij gaan koffie drinken of lunchen. Het zijn namelijk net bouwvakkers en een potje vies, meet geen tafelmanieren. Maar ja die 2,5 moest ik wel, gatverdamme het was te smerig voor woorden. Twee van die dikke maori kerels, amper tanden in de mond stinken naar zweet en dan bij de ochtendkoffie mossels gaan zitten slurpen. GATVERDAMME!!! Heb geen smetvrees, maar als je daar bent geweest krijg je het spontaan, was zo blij toen ik weer achter mn eigen bureau met mn supersonische bureaustoel voor $500 zat.

Verder over de rest van mn werk:
Als ik klaar ben met het verslag wil Cassy(secretaresse) dat ik nog naar de kantoren ga kijken en een inventarisatie maak van wat er moet gebeuren, wat ze echt hard nodig hebben. Sommige kantoren, zoals 11 shed waar ik nu werk voor doe, hebben geen internet, alleen telefoon en fax. Nou we leven niet meer in het stenen tijdperk, dus dat is tegenwoordig steeds lastiger zaken doen. Daarna wil Allan (de manager van het machinepark) me graag ff lenen. Moet ik gaan kijken naar het machinepark, alle vrachtwagens, vorkheftrucks en al het andere geweld dat hier rondrijd. Moet vervolgens gaan kijken naar mogelijke nieuwe leveranciers van de machines en van machine onderdelen, vet!!! Vind ik leuk, leveranciersselectie en inkoop. Dus zoals het ernaar uitziet ben ik volgende week nog bezig met mn huidige project, de week erop voor Cassy. Dat was de maand mei, dan heb ik nog 4 weken over, waarin ik wel ff bezig zal zijn met het machinepark, oftewel ik denk dat ik mn tijd geheel ga volmaken bij Sulphut point(waar ik al de hele tijd werk), whoehoe.

Wat was er nog meer aan de hand deze week:
Nou mn auto. Hie rmoet je je auto iedere 6 maanden laten controleren en dan krijgt het een soort sticker dat je ermee mag rijden. Mijn ute moest een warrent (zo heet de sticker ) hebben, dus ik dat ding gister gedropt bij de garage, kwam ie niet door de controle heen. Bleek roest te hebben, mankeerde van alles aan, zelfs aan de remmen!! Schrok me kapot aangezien ik met dat ding naar Rotorua gereden was, en er wonder boven wonder niks is gebeurd. Hij is vervolgens naar onze workshop getransporteerd. Hebben ze er daar naar gekeken, maar er bleek zoveel mee mis te zijn dat ze hem niet gaan repareren, maar em maar naar de schroothoop doen…oepsie. Moest dus met een andere ute de weg op, had het idee dat die nog erger was dan die ik had, maar alles was legaal aan het ding. Mark wilde zeker weten dat ik een auto mee had met de goede papier en waar niks aan mankeerd, hij maakte zich dr zorgen om, schattig he.

Kon gelukkig de rest van de week met trevor’s ute naar het werk, want die moest thuis zitten.
Hij heeft een stuk huidkanker weg laten halen. Wist het helemaal niet dat het moest gebeuren. Tis niet ernstig, hij heeft het al een paar keer eerder moeten laten doen, ook van zn ooglid. Hij mocht alleen t/m vrijdag niet werken, zelfs niet lopen, dus hij zit de hele dag op de bank met zn been omhoog en een dekentje en een stapel magazines. Lorraine en ik zijn jaloers, wij willen ook wel met een dekentje en tijdschriften op de bank liggen.

Verder heb ik kaartjes weten te bemachtigen voor een rugbywedstrijd!!! 10 juni, Nieuw Zeeland (beter bekend als the All Blacks) tegen Ierland, in Hamilton en ik heb rete goede plaatsen! Zit bekant op het veld, dus hoop dat ik een glimp op kan vangen van al mn favorieten....RICHIE!!!

Nou dat was em wel zo’n beetje. Heb bijna weekend. Vanvond met anna en een vriendin wat drinken. Zaterdag nog geen idee, hangt even van het weer (tis bah op het moment) en de beschikbaarheid van de auto af. Zondag moederdag, dus we gaan waarschijnlijk met de hele familie op stap. Mocht er weer iets te melden zijn, dan horen jullie het weer. Tot snel!!

KuSke
Sits

  • 12 Mei 2006 - 15:10

    Ireen:

    Hee Meis! Ik moet ook op pad voor moederdag. Ik kom vast weer thus met een parfum of iets ander orgineels haha! Mijn lange werkweek zit er gelukkig ok weer op. Het weer hier in Nederland is echt top! Alleen het weekend wor lelijk en dat is als ik vrij ben. Ik wilde gaan varen maar ik denk dat het er niet van komt met storm en windkracht 10... Het zal vast meevallen maar toch.

    Succes nog die 4 weken. Ik ben dan ook klaar hier in Utrecht. Wat een heerlijk vooruitzicht! maar goed.

    Veel plezier en geniet ervan!

    Kus Ireen

  • 12 Mei 2006 - 15:39

    Elies:

    Hopelijk lukt het nu wel een keer weer.....

    maar...tja ik moet werken met moederdag, maar ben moeders niet vergeten haha. Hij blijft hier echt onwijs druk er zijn er ook 2 met vakantie en 1 is terug voor school of zo iets, maar ja de Jappies blijven wel komen hoor geen probleem. (haha mijn vrienden he Tjits). Ik moet nu ook nog 4 weekjes werken en dan zit het er ook al weer op, maar ja mijn school zal school niet zijn als ze me tegen zaten, mag nl misschien naar huis haha. Heb na die 4 weken 17 wk stage gelopen en moet min. 18 maar ja na die 17 weken heb ik wel rond 900 uur gewerkt ipv 760.

    Maar ja genoeg over mij...Vorig jaar hadden we ook zo`n vieze kerel bij ons werken kon ook echt niet eten stonk altijd echt rans gewoon, leef helemaal met je mee :P
    Haha je bent dus helemaal in to the Rugby...Nou hopelijk winnen ze en misschien valt die Richie wel over het hek op jou schoot als ie een bal moet vangen, of hoort dat niet bij Rugby:S

    Hey Tjits ga weer ff van de zon hier genieten, spreek je snel weer....

    dikke kus Elies

    p.s. Bestel All You Need Is Love Maar....HAHAHA

  • 12 Mei 2006 - 15:39

    Elies:

    WIEHIEEEEIEIEIEIE het is gelukt!!!

  • 14 Mei 2006 - 17:53

    Flo:

    eey tjits,hoe gaat het met je?lukte me eerst niet om je foto's te bekijken maar je moeder heeft me een handje geholpen en nu zie ik ze ook...:)!!nah ik zie ze zometeen eerst dit af typen en dan ga ik kijken...!
    trouwens, kwerk nu ook bij Bernardo dus moeten vast een keertje samen werken als je terug bent..!nou heel veel plezier daar nog...!!liefs Flo!!

  • 20 Mei 2006 - 13:56

    Maya:

    varken!!! het onweert hier....rennen!!!!

  • 22 Mei 2006 - 14:09

    Irene:

    Gaan we nog een keer een update schrijven? 20 dagen voor een volgend bericht is wel een beetje mager hoor! Denk ook een beetje aan de achterban in Nederland he! Ik ga binnenkort bij je paps en mams film kijken! ben benieuwd!

    Groetjes Ireen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 73526

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: