Olympische magie...Curling!!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Olympische magie...Curling!!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Olympische magie...Curling!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

05 Februari 2010 | Canada, Vancouver

Jaja, de titel voorspeld al niet veel goeds, maar toch maar even vanaf het begin beginnen. Vanuit een zonnig, 8 graden warm Vancouver…je begint haast te twijfelen of dit wel de winterspelen zijn met dit weer, maar de voorbereidingen zijn in volle gang en alles wordt toch echt in winterse sferen aangekleed.

Dag 2 in de opbouw: De zaal waar de medaillehuldigingen moeten gaan plaats vinden begint behoorlijke vormen aan te nemen, maar om alles er echt goed uit te laten zien worden overal gordijnen opgehangen, schermen geplaatst en hebben we een doek van zeker 30 meter gespannen en het dak in gehesen…zou de sfeer gezelliger moeten maken. Daarna toch echt begonnen met de “vrouwelijke klusjes”. Aangezien we momenteel nog maar met 7 dames zijn, tegen zeker 50 mannen, moeten er af en toe even wat dingen voor ons worden verzonnen, zoals het afplakken van tl-verlichting met zeer oranje, kitcherig folie en keukens uitsoppen. Na deze toch wel productieve dag kwamen bij het avondeten, wat errug goed is (niks ten nadelen van je kookkunsten mam, maar dit is goooeeeeddd) de goede ideeën, want als je in Canada bent, het land van ijshockey en curling, moet je dit toch wel proberen. Dus zijn we met een groep van 16 naar de plaatselijke curling club gefietst. Nou is dat fietsen al een gevaar voor eigen leven, want er zijn nauwelijks fietspaden en automobilisten zijn niet ingesteld op fietsers, laat staan op een groep van 16 mensen, die 3 meter voor een kruispunt besluiten toch nog maar even te gaan voorsorteren voor links. Na een goede omweg hadden we eindelijk de curling club gevonden…spannend. Een van de locals was zeer verrast en enthousiast dat wij er waren en was bereid om ons het e.a. uit te leggen, dus na wat onderhandelingen met de eigenaar mochten we allemaal voor 10 dollar de baan op om het eens te proberen. Nu dachten wij eigenlijk dat curling gewoon jeu de boules is, maar dan op ijs…helaas. Waarom niet:
1. het is op ijs en ijs is glad, daar kwamen een aantal van ons toch vrij snel achter.
2. er komt daadwerkelijk techniek en tactiek bij kijken
3. alleen al zo steen weg krijgen vergt een bepaalde houding die ons niet allemaal even makkelijk af ging
4. en tot slot moet het ijs met een bezem glad gemaakt worden, zodat de steen nog sneller gaat.
Met dit alles, denk ik dat ik wel genoeg uitleg heb gegeven bij de foto’s die jullie kunnen vinden onder deze link: http://www.mijnalbum.nl/Album=VSSQKXBQ

Na een vermoeiend uurtje curling moest deze geheel nieuwe ervaring gevierd worden met een biertje, maar ja toen nog terug. De heenweg ging al niet geheel vlekkeloos, de terugweg overtrof alles. Na zeker 20 min fietsen kwamen de borden van Vancouver Highway in beeld, dat is voor jullie beeldvorming geheel de tegengestelde kant op dan waar wij naartoe moeten. Gelukkig heeft een behulpzame Canadees ons de weg gewezen, waardoor we na 10 min het hotel in beeld kregen. Het overleven van deze zeer spannende, enerverende tocht werd nog heel even gevierd met bier in de hotelbar, waarna we om 12u lekker in ons mandje zijn gekropen.

Vandaag, dag 3, lekker facilitair bezig geweest met het uitzoeken en nummers van laptops, zorgen voor kledingrekken in ons kantoor, plakken van bewijzering in het HHH, schoonmaken en tot slot het verplaatsen van een LCD scherm, wat gelukkig al helemaal is opgebouwd, maar uiteindelijk toch maar even 6 cm opgeschoven moest worden.
En nu zitten we lekker in het hotel. Morgen nog een dagje opbouwen en ’s avonds komt de 3e ploeg vanuit Nederland. Ben toch wel erg blij om er nu al te zijn, want naast dat je alles ziet hoe het tot stand komt leer je langzaam iedereen kennen en begint het al een hecht cluppie te worden. Super gezellig dus en dat wordt alleen maar beter. Ik heb het hier dus prima naar mijn zin. Ga nu nog ff een biertje doen beneden in de hotelbar.

Waarschijnlijk tot zaterdag, want morgenavond gaan we met de groep richting Vancouver city om eens daar rond te kijken. Keep in touch.

X Tjits

P.s Kijk ook eens op www.oranjeinvancouver.nl hier staan allemaal leuke stukje op en ook een filmpje van al die fietsen.

• 05 Februari 2010 - 08:28

Lies:

hey sits...

Nou toe maar weer, dus de volgende keer in Grindelwald gaan we niet meer zwemmen maar curlingen haha lache ben benieuwd!!

Heb je niet ergens in een bar of iets onze whisky nog gevonden? Aangezien die daar vandaan komt hihi....

Ga zo ff de foto's bekijken ben benieuwd...

Liefs dikke kus tot snel

• 05 Februari 2010 - 10:36

Gisela:

Hoi Tjitske

Vanuit Duiven hebben wij al een leuke jongen voor je uitgezocht. De foto's zijn keigaaf en je verhalen prachtig. Geniet ervan. Groetjes en veel plezier morgen

• 05 Februari 2010 - 11:25

Willemien:

Begrijp ik het goed Tjits, word jij de eerste Curling kampioen van Nederland??
    xxx mama

• 05 Februari 2010 - 22:23

Jab:

Hoi, tis hier net klein Vancouver veel sneeuw en spek glad.. Bij Hart van Nederland stond je er leuk op.

enjoy

• 07 Februari 2010 - 15:31