En dat is 1… - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu En dat is 1… - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

En dat is 1…

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

14 Februari 2010 | Canada, Vancouver

Nou dat was even met de billen bij elkaar zitten vandaag, maar die gouden plak is binnen. Hebben met zeker een par honderd man in de grote zaal op het scherm zitten kijken, juichen, klappen en daarna in polonaise de zaal door. Echt fantastisch en dat wordt vanavond gewoon compleet het dak eraf met een medaille huldiging en Marco die komt optreden.

Gister de eerste officiele dag van de OS, met meer Canadezen binnen dan Nederlanders, die allemaal de openingsceremonie kwamen kijken op de vele schermen hier in de zaal. Leuke mensen die Canadezen, totdat ze een borrel teveel op hebben. De zaal is uiteindelijk bijna letterlijk schoon geveegd. Ik had een avondshift, wat betekent dat ik om 17.00u moet beginnen. Heb dus ’s ochtends sinds lange tijd kunnen uitslapen, lekker koffie in bed, gewinkeld en toen begon het echte werk. Uiteraard om 2.00u weer helemaal kapot, maar wel een goed gevoel en dat biertje smaakt dan ook extra lekker.

Nu vandaag met z’n allen in het HHH naar het schaatsen zitten kijken. Ech fantastisch en super sfeertje en dat om 14.00u, dat beloofde veel goeds voor de avond en die avond werd goed. Om 21.00u werd Sven gehuldigd, de hele zaal stond letterlijk op z’n kop, echt zo’n gigantisch kippenvel moment. Even besef je je dan heel goed waar je het dus allemaal voor doet met z’n allen. Daarna kwam Marco optreden, helemaal pefec dus. En als je dacht dat deze dag niet meer beter kon...dat kan, want ik heb vandaag een kaartje gekregen voor de ijshockeywedstrijd Zweden-Finland op 21 feb en morgen ga ik, door goed geluk, naar de 3 km vrouwen. Kost je wel een klein rib uit je lijf, maar dat vond ik toch wel zeer de moeite waard. Dus ik zal naar jullie zwaaien morgen, ik zit ergens op de tribune in het oranje. Hopelijk worden het dus weer medailles morgen.

Ik ga nu lekker naborrelen. Tot later. X

• 14 Februari 2010 - 11:21

Willemien:

Je boft daar maar, we zullen vanavond extra goed opletten. Neem aan dat je die geweldige oranje zonnebril opdoet??!! In ieder geval heel veel plezier en heel hard juichen. Trouwens nog wat van het optreden van Marco meegekregen?? Dikke knuf mama

• 14 Februari 2010 - 13:41

Hanneke:

Ha Tjitske,

We zijn er net even voor gaan zitten om te genieten van al je verhalen. Geweldig ! wat je daar allemaal mee maakt.
    Ik hoop dat je tijd blijft houden om zo te schrijven, dan blijven wij smullen van je verhalen.

Veel groeten van Frans en Hanneke

• 15 Februari 2010 - 16:00

Eline:

Oooo Tjits!
    wat een super verhalen zeg!
    Echt helemaal te gek, vooral met de gouden plak van sven!
    Jammer van Ireen, maar de sfeer zal daar wel perfect zijn?
    Liefs, Eline

• 17 Februari 2010 - 14:26

Gisela:

Heej Tjitske

Heb je die borrel nog niet op?? We zitten met smacht op het volgende verhaal te wachten. Of ook erg terleurgesteld van de val van Annette?? Wij wel in ieder geval

groetjes Gisela