Sawaddee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Sawaddee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Sawaddee

Door: Tjitske

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

04 September 2010 | Thailand, Bangkok

Vanuit een warm, vermoeiend, maar vooral heel indrukwekkend Bangkok.

Woensdag was het dan eindelijk zo ver. Niet eens hoeven stressen met in het inpakken en ik was ook nog eens op tijd klaar om van huis weg te gaan, dat gebeurt toch niet zo vaak. Na een korte vlucht naar Londen moest ik overstappen op Londen voor mijn vlucht naar Singapore. Aangekomen op Londen schoot ik even in paniek toen ik nergens mijn vlucht kon vinden op het bord van departures, gelukkig deed al snel mijn gezonde verstand zijn intrede toen ik zag dat ik op terminal 5 stond en op mijn ticket stond dat mijn vlucht van terminal 3 vertrok. Even met de trein en toen was ik er wel. Inchecken en me opmaken voor een inmens lange vlucht naar Singapore. Gelukkig had ik weer het geluk omringd te zijn door huilende baby's en kleine kinderen. Uiteindelijk toch nog 5 uurtjes weten te slapen en toen ik bijna niet meer wist hoe ik moest gaan zitten waren we er bijna. Op Singapore aangekomen, was ik even vergeten hoe warm het daar was en hoe groot het vliegveld was. Een stressmoment Londen ging niet meer gebeuren, maar ik moest wel even opschieten om mijn gate te vinden naar Bangkok, want een uur na aankomst ging ik alweer door. Eindelijk, na bijna 2 dagen vliegen eindelijk in Bangkok. Waar ik werd opgehaald van het vliegveld en anar mijn hotel aan de Koh San werd gebracht. Grote chaos, veel mensen en drukte, een teken dat me een hoop stond te wachten. Het was inmiddels 19.30u dus ik mocht ook meteen naar bed (thank god).

Na een gat in de dag te hebben geslapen op pad om Bangkok te gaan ontdekken. Bij tourist info aangekomen bleek dat het Grand palace vandaag dicht was, ivm met een boedistisch festijn ofzo, maar ik kon vandaag wel heel cheap met een tuk tuk door de stad, langs allerlei toeristische attracties, of te wel tempels tempels en nog eens tempels. Van de lucky Budda tot de standing Budda, de een nog groter en nog meer goud dan de ander. Tot slot naar Golden Mountain waar je na een klim van een paar honderd treden prachtig uitzicht had over de stad. Tegen het einde van de middag kon ik niet meer. De warmte en luchtvochtigheid begonnen me te slopen en dus terug naar het hotel en op tijd naar bed, dacht ik.

Een woelige nacht en een wekker die te vroeg af ging om uberhaupt actief te worden later dan toch mar uit bed. Weer te laat bij het paleis (misschien moet ik toch beter openingstijden checken hier) ben ik door middel van een van mijn nieuwe Thaise vrienden getipt om een boottocht te maken door Thailand. Hij heeft met de tuk tuk driver onderhandeld en vertelt waar ik heen moest. Eenmaal aangekomen bij de pier, inladen en varen maar. Ik wist niet wat ik zag...Bangkok zou het Venetie van Azie moeten zijn. We voeren door smalle kanalen langs vele tempels en huizen gebouwd op palen in het water. Het is bijna niet te beseffen dat mensen hier daadwerkelijk leven. In de rivier drijft van alles (niet bij nadenken), maar even verderop zwemmen kinderen in dit water. Kleine kinderen zwaaien allemaal naar je en beginnen te lachen. Na een uur varen werd ik teruggebracht vauit waar ik terug liep richting Wat Pho. De grootste tempel van Bangkok en beroemd vanwege de liggende Budda. Had tot nu toe al een hoop tempels en Budda's gezien, maar dit overtrof werkelijk alles. Het was heel indrukwekkend dat ik hier wel een uur heb rond lopen kijken. Het liep ondertussen tegen vijven en ik vond het mooi geweest voor vandaag.

Eenmaal terug mijn zweetpak uit en even chillen en nu zit ik in een internetcafe ergens achteraf en ga zo eens lekker eten bij een van de stalletjes die hier allemaal langs de kant van de weg staan. Het ruiklt in ieder geval heerlijk, ik ga eens kijken.

Morgen echt op tijd eruit en naar de Grand Palace. Daarna mijn spullen ophalen en naar het andere hotel, omdat ik daar moet meeten met mijn groep en tour leader, dan gaat het echt beginnen en ben ik vanaf maandag onderweg naar Cambodja. Ben er aan toe om Bangkok weer te verlaten. Het is indrukwekkend, maar ook zo vermoeiend.

Tot in Cambodja!!

Liefs,
Tjitske

  • 04 September 2010 - 13:05

    Hanneke:

    Ha Tjitske,

    Geweldig !! de gezellige reisverhalen beginnen weer. Het is zaterdag en ik heb er even lekker de tijd voor genomen.
    Ik blijf je volgen !!

    Veel groeten !
    Hanneke

  • 04 September 2010 - 14:08

    Marjolein:

    Hey Tjitske

    Leuk je eerste verhaaltje te lezen.
    Het is vast weer wennen aan de temperatuur na al die regen van de afgelopen weken.

    Veel plezier met de groep in Cambodja!

    Liefs Marjolein

  • 04 September 2010 - 14:22

    Willemien:

    Hi meis,
    heerlijk weer je 1e reisverhaal te lezen. Begreep dat je net ook al lekker curry hebt gegeten met een Thais biertje erbij. Nu op naar Cambodja, we hopen dat Angkor Wat echt heel indrukwekkend is. Dikke X mama en papa

  • 04 September 2010 - 14:40

    Majo HHH:

    He Tjits!
    Geweldig, nu al een eerste bericht! Laat je niet gek maken door die T(h)aaien, want weet wel zeker dat Grand Palace wél open is geweest, maar je gewoon voor de gek hebben gehouden en 'heel toevallig' je wel een andere trip aanbieden.. :) Welkom in Thailand! Veel plezier in Cambodja, ben benieuwd!! Liefs, Majo (HHH)

  • 04 September 2010 - 15:24

    Jacqueline:

    Dat is alvast een goed begin. Ik hoop dat je een paar extra zolen bij je hebt want die kan je wel gebruiken lees ik al. Ik ga zo op Google en zoekn waar je allemaal geweest bent. Geniet ervan en ik lees het wel weer

  • 04 September 2010 - 18:01

    Yf:

    Je bent er! De eerste verhalen klinken al goed.. Genieten en veel plezier met de groep!
    x

  • 04 September 2010 - 19:00

    Justine:

    Wauw tjits wat klinkt dit allemaal gaaf en mooi!!
    geniet dikke kus

  • 04 September 2010 - 23:08

    Rensjonk..:

    Ha zusje,
    leuk hoor allemaal.
    Je heb vast al een foto's gemaakt.
    Veel plezier in Cambodja.
    Dikke kus uit Sydney

  • 05 September 2010 - 06:39

    Maaike En Femke:

    hee sis,
    het klinkt allemaal ontzettend kitsch! heerlijk daar houden wij wel van. geniet ervan he veel plezier op de road trip door cambodja! liefs en dikke kus Femke en Maaike

  • 05 September 2010 - 07:46

    Cobi:

    Hey Tjits
    Geweldig weer je verhalen. Bij mij komen alle herinneringen ook weer boven van the grand Palace, de wat Po en het varen door de rivieren en in alle huizen een foto van de koning ! genietze en we lezen je belevenissen uit Cambodja
    liefs cobi

  • 05 September 2010 - 10:03

    Rosanne:

    He meiske, wat fijn om je eerste berichtje te lezen! Goed te horen dat de eerste dagen zijn bevallen, dat belooft wat voor de rest van de trip!! X

  • 05 September 2010 - 17:39

    Dicky:

    Hoi Tjitske,

    Wat heb je al veel gedaan in die paar dagen! Goede reis!!

    Groeten van Dicky

  • 05 September 2010 - 18:33

    Lucia :

    Hoi Tjitske het is nu al grnieten en nog maar net weg.Ik blijf je weer volgen,genietendus.
    Veel plezier.

  • 07 September 2010 - 08:56

    Romy:

    Fijn he die heerlijk (heilige) rivieren! Geen zin om een duikje te maken?

    Kus van achter de werktafel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Wereldreis 2010-2011

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2011

Aan alles komt een einde

17 April 2011

Cross Country

11 April 2011

Happy Camping

03 April 2011

California Girls

31 Maart 2011

I am on Fiji time
Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 73361

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: