Mijlpaal nummer 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu Mijlpaal nummer 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tjitske Jonker - WaarBenJij.nu

Mijlpaal nummer 1

Door: Tjitske

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

10 December 2010 | Australië, Melbourne

Vandaag, vrijdag 10 december, de eerste mijlpaall gedurende mijn trip...ik ben officieel 100 dagen van huis!!! En nog lang niet (nog 19 dagen te gaan) over de helft! Geen spectaculaire dingen gepland voor vandaag, ga zometeen gratis champagne drinken bij Mattie en Phil in het hostel, vinden we nooit erg.

Nu ik er dan toch ben, zal ik jullie maar meteen even kort updaten over de laatste paar dagen. Ben dinsdag verhuist van St Kilda naar de stad zelf. St Kilda is een buitenwijk van Melbourne, wat aan het strand ligt en waar het op een warme, zonnige dag dus behoorlijk druk kan worden. Echter op weg naar het strand staat om de zoveel meter een hoer op de hoek van de strand, zowel overdag als 's avonds. Blijkbaar hebben sommige onder ons (jawel onze vriendin Charlie, uit Nederland) nog nooit een hoer gezien (wat ik dan weer betwijfel als je uit Nederland komt) en vind het nodig om dit op zn viswijfs over straat te blerren of wij dat ook hadden gezien...JA! Goed op de hoeren na verder wel een leuke wijk, maar nadeel is dat je altijd de tram moeten nemen de stad in. Volgens de Lonely planet duurt dit slechts 15 min, maak daar maar 30 min van, dus leek het mij een beter idee om iets meer richting de stad verhuizen. Dus dinsdag was verhuisdag en nu zit ik net buiten het cemtrum, maar nog steeds op wandelafstand van alles, hoewel als de tram en bus gratis is...waarom zouden we dan lopen?! Dinsdag verder een beetje in de buurt rondgelopen en boodschappen gedaan bij de beste uitvinding in Australie, de Aldi...dat komt mn budget weer een beetje ten goede.

Woensdag...tja, wil er niet al teveel woorden aan vuil maken, maar Rens je hebt voor een keer in je leven gelijk...het regent in Melbourne. En met regen bedoel ik heeeeel veel regen en niet een buitje, maar nee de heeeeeeeele dag. Wasjes draaien dus en tussen de buien door in de bus even rondtouren. Een waardeloze dag dus.

Gelukkig waren de voorspellingen voor donderdag wat beter en had ik daarom ook voor die dag mijn wijntour geboekt. Keurig op tijd opgehaald, stap ik een bus vol "bejaarden", japanners en verliefde/verloofde/getrouwde stelletjes in...gezellig! Nou ja zo lang er wijn is vermaak ik me wel zullen we dan maar denken. Eerste stop Yerring Station, waar we om 11.00u aan de eerste wijntjes stonden te sippen. Kregen eerst tekst en uitleg over hoe je wijn hoort te proefen. Iets met 7 s'en, welke het zijn en in welke volgorde was ik na 5 min al vergeten dus ik kijk maar even wat de rest doet...staan sommige echt 5 min naar hun glas te staren, blijkbaar hoort dat. Ruiken, schudden en draaien met je glas, nog een keer ruiken, sippen, soppen en uiteindelijk ergens een keer doorslikken. Fantastisch!!! Na 3 wijntjes (let wel en zijn bodempjes van nog geen 2 volle slokken)had ik het door, althans mijn eigen methode dan.

Wine tasting stop nummer 2 was bij Rochford Wines, waar we een heel verhaal kregen over de soorten wijn die ze hier hadden, de druiven en over de smaak (althans ik geloof dat het daar over ging...nee ik was niet dronken...het was gewoon een groot bla bla verhaal). Na de wijnproeverij was het tijd voor lunch. Na ruim een week eindelijk weer vlees (past niet in het budget), was dus absoluut genieten. Nog even rondgelopen en foto's gemaakt en toen was het alweer inladen voor de 3e stop, Yerring Farm. Waar de eerste 2 vrij groot waren, was deze vrij klein en knus. Opnieuw kregen we het verschil met hun wijnen uitgelegd en konden we daarna nog meer proeven aan de bar. Toen iedereen weer terug in de bus zat, had Simon (een van onze tour guides) een kadootje voor een van de echtparen aan boord. Het was die dag hun diamante huwelijk (70 jaar, voor degene die daar niet zo goed in zijn) en zij kregen een speciale fles wijn van Yerring Farm, met daaraan vast een felicitatiekaart van Queen Elizabeth. Dat lieve stel zat helemaal te glunderen en oma ging iedereen af in de bus om haar kaart te laten zien...apetrots.

De laatste stop die dag was bij Domain Chandon (het is hilarisch hoe ze hier deze franse namen op zn engels uitspreken). Moet & Chandon's is wel het bekendste merk op champagne gebied, geen straf dus om daar een rondleding te hebben en om aan het einde van de dag met een glaasje champagne in de hand te genieten van het uitzicht. Al met al toch niet zo'n slechte dag, ondanks dat ik even bang was dat ik met de bejaardensoos op pad zou moeten. Uiteraard moet je 100x je verhaal doen, waar je vandaan komt, waar je al bent geweest..."oh klind ben je helemaal alleen op reis?"..."doe je voorzichtig". Allemaal goed bedoeld en ik raak er wel aangewend.

Vandaag, vrijdag, mijn mijlpaal. Ik ga me omkleden en opweg naar de champagne, ik heb het wel verdient na 100 dagen van huis te zijn.

Liefs,

Tjitske

P.s Voor de nieuwsgierige...nee ik kwam niet dronken terug van mn wijntour, heb me keurig gedragen

P.s Bedankt voor het volgen van mijn verhalen en het acherlaten van berichtjes al 100 dagen lang

P.s Heb ik even mooi een keer kort gehouden voor jullie?? Ik vind van wel.

  • 10 December 2010 - 07:00

    Jacqueline:

    Voor als wij er geen tijd meer voor hebben. Fijne feestdagen en een goed uiteinde.Ook aan je ouders en Rens.
    Wij hebben nu het feest van mijn ouders 65 jaar getrouwd ( zullen wij dat ook nog halen) Daarna lekker naar Zwitserland en skie"en.
    Succes verder

  • 10 December 2010 - 07:38

    Liesje:

    Hey Tjitske ik heb ook mijn mijlpaal behaald!!! Scriptie is klaar!! Wiehie!! Maar was idd snel door je verhaal heen vandaag. Maar super leuk weer te lezen. Jeroen heeft trouwens zijn huisje gekregen op z'n verjaardag, via Facebook kun je alles volgen!!

    Liefs dikke zoen en groetjes daar aan paps mams en broerlief!!!

  • 10 December 2010 - 11:12

    Rens Jonker:

    nou Kit,
    Het stel zal wel jaloers zijn op je wijn avontuur. Mam gaat er nog een wijntje bij halen om het te lezen. jawel in 4 maanden tijd drink ik met uitzondering van een nachtje of twee niets en dan de alcohol brigade komt langs...
    Ze zijn met z'n tweeen lekker op dreef vandaag. Mama vraagt nog net niet als er een bus langskomt of dat een bus is. Jij had jou Canada ik heb de mijne hoor... Nee het is allemaal heel gezellig hoor. Tot volgende week.

  • 10 December 2010 - 11:24

    Willemien:

    Hi Ckick,
    het is dat ik zeker weet dat je thuis bijna alleen maar frisdrank drinkt maar anders zou je haast wat anders gaan denken. Mooi verhaal weer van je ondanks de regen in Melbourne terwjl het die dag hier in Sydney prachtig en warm weer was. Zie je maandag xxx papa en mama

  • 10 December 2010 - 14:34

    Annie:

    Nou Tjits,tìs me het verhaal weer wel hoor! Zo zie je maar weer dat het ook goed vertoeven is in een bus vol ouwe en kneuzige mensen.Volgens mij ben je er aardig aan de drank gegaan, vorige keer zat je s'morgens om acht uur aan de port en nu weer aan de champies.Maar goed,je kan het je maar beter laten smaken want terug in Nederland gaat het serieuze leven weer beginnen.Groetjes aan allen en een dikke knuf. Annie.

  • 10 December 2010 - 19:35

    Cobi:

    Ha Tjits
    Geweldig al 100 dagen van huis en dan te weten dat je er nog 119 wegblijft geen wonder dat daar champagne op gedronken moet worden !
    Die wijntour was een schitterende belevenis. En je hebt gelijk een kort verslag voor jouw doen.

    groetjes

  • 10 December 2010 - 20:10

    Roos:

    Lees ik het berichtje van je moeder nou goed? Drink jij in nl niets anders dan frisdrank?! Gelukkig ken ik je uit Canada ;) Grapje! Laat de champagne maar lekker smaken! Heel dikke zoen

  • 12 December 2010 - 09:52

    Yf:

    Hihi... ik heb net lekker al je verhalen live gehoord! Ik vond het heeeeeeerlijk om je even te spreken! Veel plezier met je paps en mams! En over een dag of 111 hebben wij dan champagne op de Empire State Building.. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Wereldreis 2010-2011

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2011

Aan alles komt een einde

17 April 2011

Cross Country

11 April 2011

Happy Camping

03 April 2011

California Girls

31 Maart 2011

I am on Fiji time
Tjitske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 73534

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Road trip USA 2015

17 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Indonesie 2013

01 September 2010 - 26 April 2011

Wereldreis 2010-2011

01 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Olympics Vancouver 2010

23 Januari 2006 - 15 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: